صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / وزارت صمت نباید انتخابات اتحادیه را مهندسی کند
وزارت صمت نباید انتخابات اتحادیه را مهندسی کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از کارشکنی‌های وزیر صمت در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی:

وزارت صمت نباید انتخابات اتحادیه را مهندسی کند

کسب و کار نیوز- عضو کمیسیون آموزش مجلس بر اینکه وزیر صمت نباید در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای آنلاین دخالت کند، تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه وزیر صمت نباید در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای آنلاین دخالت کند، گفت: وزیر صمت باید دنبال تقویت این ساختار باشد و به جای اعمال نفوذ اجازه دهد که استقلال این اتحادیه حفظ شود.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار شرق در خصوص به تعویق افتادن انتخابات هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی  و بی‌توجهی وزیر صمت به اعتراض برخی کسب‌و‌کارها و حتی استعفای برخی از اعضای هیات مدیره، گفت: در دنیای امروز کسانی که بر ساختار وزارتخانه‌ای قرار می‌گیرند و امور مربوط به تولید، شبکه بازار و نظارت بر بازار را انجام می‌دهند باید نسبت به سایر اقشار به روز باشند. دنیای امروز با توجه به قدرت ارتباطات، فناوری دیجیتال و ظرفیت‌های بالای استارت آپ‌ها در فضای مجازی تعریف می‌شود و متفاوت از دنیای دیروز است.

وزیر صمت به روز نیست

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم، افزود: فروشگاه‌های آینده حتما فروشگاه‌های مجازی هستند، ظرفیت‌های آینده هم حتما مجازی خواهند بود و قدرت و رقابت در آنجا تعریف می‌شود، حتی در حوزه پولی می‌بینیم که پول به ارزهای دیجیتال و مجازی رایج شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:  قدرت آینده نظام اقتصادی دنیا مبتنی بر ظرفیت نرم افزاری است که در بستر مجازی شکل می‌گیرد و قدرت حوزه های دانش بنیان کشور هم به عنوان پشتوانه و در حمایت از این مجموعه‌ها قرار خواهند گرفت. جوانان فارغ التحصیل امروزی هم بخش زیادی از فضای کسب و کارشان در این بخش است بنابراین کسی که در جایگاه وزیر صمت قرار می‌گیرد باید این فضا را خوب بشناسد و درست در این فضا حضور داشته باشد و مشاورانی داشته باشد که با شناخت دقیق از این فضا،  کسب و کارهای مجازی را رونق ببخشند.

وزارت صمت در حمایت از کسب و کارها عملکرد ضعیفی دارد

وحیدی با بیان اینکه وزارت صمت را در حمایت از کسب و کارهای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های این فضا بسیار ضعیف می‌دانم، گفت: در این روزها که بحث‌ انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی مطرح است به عنوان نماینده مردم در جلس تاکید می‌کنم که زمان برگزاری این انتخابات گذشته و هر چه سریعتر باید نسبت به برگزاری آن اقدام کرد.

او تاکید کرد: در فعالیت این اتحادیه نباید دخالتی صورت گیرد، همانطور که تاکید داریم در ساختار اتاق بازرگانی و اتحادیه‌های صنفی نباید دخالت صورت گیرد و آنها باید استقلال خود را حفظ کنند تا قدرت مانور در داخل و حتی خارج از کشور داشته باشند.

وزیر صمت نباید در برگزاری انتخابات اتحادیه دخالت کند

وحیدی یادآور شد: نگاه نظارتی بر کسب و کارهای نوآور باید مبتنی بر فضای مجازی و اطلاعات به روز رسانی شده باشد، این نگاه باید  توسط مجموعه‌ای که توانایی نظارت بر استارت آپ‌ها را دارد انجام شود و اصطلاحا باید دست برتر را داشته باشد، اما متاسفانه وزارت صمت در این حوزه نه دست برتر را دارد نه عملکرد قابل دفاعی.

وحیدی تاکید کرد: وزیر صمت نباید در برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای آنلاین دخالت کند. کما اینکه باید در پی تقویت این ساختار باشد. اگر در بخش‌هایی نیاز به قانون گذاری وجود دارد، باید به مجلس اعلام کنند و اگر به حوزه نظارتی نیاز است باید ابزارهای نظارتی را تقویت کند اما مداخله کار وزارت صمت نیست، چراکه دخالت یا مهندسی انتخابات آسیب خواهد زد

همچنین مطالعه کنید:

آیفون ریفربیش شده چیست و با مدل آکبند چه تفاوتی دارد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، با این وجود بعضی فروشندگان سودجو ریفربیشد بودن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.