صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / صدا و سیما به پخش زنده بازی نگاه سنتی دارد
صدا و سیما به پخش زنده بازی نگاه سنتی دارد

صدا و سیما به پخش زنده بازی نگاه سنتی دارد

کسب و کار نیوز- محمدجواد شکوری مقدم، مدیر عامل هلدینگ صبا ایده در گفتگو با هفت صبح از نحوه نظارت بر آپارات گیم و بیانیه ساترا اظهار داشت: همه محتواهای منتشر شده در این سرویس در لایه اول بر اساس سیستم هوش مصنوعی مورد پایش قرار می‌گیرند. در لایه دوم این محتواها به صورت همزمان و موازی از سوی یک تیم پایش انسانی ۲۴ ساعته ارزیابی می‌شوند. لایه سوم نظارتی همچون عرف همه پلتفرم‌های دنیا، گزارش کاربران است و لایه چهارم نیز مطابق ماده ۲۳ جرائم رایانه‌ای گزارش‌های کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است. البته هیچ یک از این لایه‌ها تقدم و تاخری نسبت به یکدیگر ندارند و همه مراحل به صورت همزمان بر محتواها نظارت می‌کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه در ۳۰ روز گذشته ۴ میلیون و۳۰۰ هزار فریم پخش زنده گیم توسط سیستم پردازش تصویر آپارات گیم بررسی شده است افزود: از میان محتواهای بررسی شده، ۳ هزار و ۱۰۰ مورد خلاف شئونات تشخیص داده شده است.
شکوری مقدم تاکید کرد: سیستم هوش مصنوعی ناظر بر محتواهای آپارات گیم همان سیستمی است که بر روی سرویس آپارات از سال ۹۳ فعال است.
این کارآفرین حوزه تکنولوژی با بیان اینکه عمده کاربران این سرویس در رنج سنی ۱۶ تا ۲۳ سال هستند افزود: به هر حال رفتار و علائق این رنج سنی که با عنوان نسل z در دنیا شناخته می‌شوند با پیش فرض ذهنی بسیاری از مسئولان و حتی نسل‌های نزدیک به خودشان متفاوت است و طبیعی است محتوای مورد پسند این نسل هم اندکی متفاوت باشد. مسئولان کشور باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند سرویس ایرانی ارائه دهنده خدمات به این نسل داشته باشند و یا اینکه می‌خواهند آنها را نادیده بگیرند.
مدیرعامل صبا ایده با بیان اینکه در طی این ۵ سال به درک مشترک و ارتباط موثری با کمیته تعین مصادیق مجرمانه دادستانی و وزارت ارشاد به عنوان نهادهای ناظر این حوزه رسیده بودیم، گفت: متاسفانه با تغییر پر ابهام رگولاتور این حوزه و ورود صدا و سیما، ما با ساختاری مواجه شدیم که می‌خواست با رویکردهای سنتی با این پدیده برخورد کند.
وی افزود: صدا و سیما ابتدا باید نسبت به ساختارهای نظارتی چیده شده در این ۵ سال آگاهی پیدا می‌کرد و سپس وارد عمل می‌شد؛ اما متاسفانه در اولین قدم با بولتن سازی و جریان سازی خبری سعی در مواجهه سلبی در این حوزه داشت.
شکوری مقدم به بیانیه ساترا در خصوص تعطیلی آپارات گیم اشاره کرد و گفت: دوستان اعلام کردند که “تذکرات سودمندی” به آپارات گیم در حوزه نظارت ارائه کرده‌اند، در حالی که حتی یک مورد هم در این خصوص به ما ابلاغ نشده است و دوستان می توانند برای نشان دادن صدق گفتار خود، نامه‌های ابلاغی خود را منتشر کنند.
مدیر آپارات با توجه به کاربر محور بودن این سرویس اظهار داشت : ما مدعی نیستیم که کلیه محتواهای آپارات گیم بدون اشکال است؛ اما نکته مهم این است که ما از همه ظرفیت خود برای ایجاد یک اکوسیستم سالم و پویا استفاده کرده‌ایم. همانطور که صدا و سیما هم بعد از سال‌ها فعالیت و با این ساختار عریض و طویل هنوز هم گاف‌هایی در محتوای منتشر شده غیر کاربر محور خود دارد.
شکوری مقدم در پایان تاکید کرد: در بیانیه ساترا اعلام شده که پخش زنده فقط در انحصار صدا و سیماست، این در حالی است که موضوع پخش زنده با ورود شبکه‌های اجتماعی و رویدادهای آنلاین سال‌هاست دیگر در انحصار کسی نیست و به یک پدیده فراگیر و در دسترس همگان تبدیل شده است، بسیاری از کنفرانس ها ، آموزش های آنلاین ، مجامع بورسی و هزاران کاربرد ریز و درشت پخش زنده جزو زندگی روزانه مردم شده است و لابد ساترا و صدا و سیما انتظار دارند برای هر کدام از ایشان مجوز گرفته شود ! این اظهار نظر یعنی اینکه آقایان خودشان را به خواب زده‌اند و نمی‌خواهند با واقعیت روبه رو شوند.

همچنین مطالعه کنید:

جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.