صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / ضوابط پرداخت وام مسکن روستایی به بانک‌ها رفت
ضوابط پرداخت وام مسکن روستایی به بانک‌ها رفت

از سوی بانک مرکزی

ضوابط پرداخت وام مسکن روستایی به بانک‌ها رفت

بانک مرکزی ضوابط پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ را به ۹ بانک عامل ابلاغ کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بانک مرکزی، این بانک پیرو نامه‌های پیشین موضوع ابلاغ سهمیه بانکی قانون جهش تولید مسکن و نیز مصوبه اخیر هیات وزیران درخصوص اعطای تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، دستورالعمل اجرایی و توزیع بانکی‏- استانی، این تسهیلات برای سال ۱۴۰۱ را به ۹ بانک عامل ابلاغ کرد.

ذکر این نکته ضروری است که در اجرای مصوبه مربوطه، سهم بانکهای مرتبط بابت اعطای تسهیلات مذکور در سال ۱۴۰۱ (در قالب بخشی از سهمیه بانکی آن بانک بابت قانون جهش تولید مسکن)، به روال زیر تعیین می شود.

بانک صادرات ایران (۳۰،۰۰۰ واحد)
بانک ملت (۳۰،۰۰۰ واحد)
بانک مسکن (۳۰،۰۰۰ واحد)
بانک تجارت (۳۰،۰۰۰ واحد)
بانک ملی ایران (۲۷،۰۰۰ واحد)
بانک سپه (۲۰،۰۰۰ واحد)
بانک رفاه کارگران (۲۰،۰۰۰ واحد)
بانک کشاورزی(۱۰،۰۰۰ واحد)
پست‌بانک (۳،۰۰۰ واحد)

گفتنی است بر اساس مصوبه اخیر هیات وزیران مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۷، سقف فردی تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ با رعایت مقررات ملی ساختمان برای ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، مبلغ ۲ میلیارد ریال برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی (در مجموع به مدت ۲۰ سال) تعیین شده است.

همچنین سود سهم متقاضی برای تسهیلات مسکن روستایی ۵ درصد است و به استناد تبصره (۶) ماده (۳) قانون جهش مسکن ـ مصوب ۱۴۰۰ ـ وزارت راه و شهرسازی/ صندوق ملی مسکن موظف است یارانه سود تسهیلات (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی (در مجموع به مدت ۲۰ سال) موضوع این تصویب نامه را از محل منابع صندوق ملی مسکن با رعایت اساسنامه صندوق یاد شده تضمین و تعهد نماید. هزینه های یاد شده پس از اعلام بانک مرکزی از محل منابع مذکور قابل پرداخت خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.