صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / نحوه دریافت تسهیلات سه تا پنج میلیونی برای زائران اربعین
نحوه دریافت تسهیلات سه تا پنج میلیونی برای زائران اربعین

نحوه دریافت تسهیلات سه تا پنج میلیونی برای زائران اربعین

زائران اربعین می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اربعین اقدام کنند. بر این اساس و به گفته وزیر اقتصاد این تسهیلات دو تا سه روز بعد از خروج از مرز به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، روز گذشته سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد که زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یکساله از یارانه آنها کسر خواهد شد. درباره زائرانی که سرپرست خانوار نیستند، امکان بهره مندی از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

بر این اساس، میزان این تسهیلات را برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او، چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ‌پنج میلیون تومان است.

شرایط دریافت تسهیلات

تسهیلات فقط به سرپرستان خانوار یارانه بگیری تعلق خواهد گرفت که خود و افراد زیرمجموعه در سامانه سماح ثبت نام کرده و نسبت به خروج از کشور تا تاریخ ۲۶ شهریور به صورت زمینی با هدف زیارت عتبات عالیات اقدام کرده باشند. ضروری است سرپرستان خانوار نسبت به انتخاب بانک عاملی که یارانه به  حساب مربوطه در آن بانک واریز می شود، اقدام کنند.

همچنین با توجه به اینکه کلیه فرایندهای مربوط به پرداخت تسهیلات به صورت سیستمی انجام می شود، متقاضیان از مراجعه حضوری به بانک های عامل خودداری کنند.

نحوه دریافت تسهیلات

متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای دریافت این تسهیلات نیاز به حضور در بانک‌ها نیست و این تسهیلات در صورت ثبت درخواست در سامانه سماح به صورت خودکار به زائران تعلق گرفته و در حساب یارانه آنها واریز می شود. بنابراین افراد در ابتدا باید به سامانه سماح به نشانی WWW.SAMAH.HAJ.IR  مراجعه کرده و گزینه درخواست تسهیلات را انتخاب کنند.

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.