صفحه اصلی / اسلایدر / کندی در روند صادرات دام زنده/ کشورهای حاشیه خلیج فارس هدف‌های صادراتی‌اند
کندی در روند صادرات دام زنده/ کشورهای حاشیه خلیج فارس هدف‌های صادراتی‌اند

کندی در روند صادرات دام زنده/ کشورهای حاشیه خلیج فارس هدف‌های صادراتی‌اند

کسب و کار نیوز- مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: هنوز دامی صادر نشده است. متقاضیان در حال ارسال درخواست‌هایشان هستند و به دلیل ابهاماتی که در شیوه‌نامه صادرات دام وجود دارد این روند به کندی پیش می‌رود.

به گزارش کسب و کار نیوز، افشین صدر دادرس در تشریح آخرین وضعیت صادرات دام زنده، گفت:هنوز هیچ محموله‌ای صادر نشده‌ است. سازمان دامپزشکی دستورالعمل قرنطینه دام‌ زنده صادراتی را ابلاغ کرده و متقاضیان صادرات دام در حال ارسال درخواست‌های خود به ادارات جهادکشاورزی استان‌ها هستند.

وی ادامه داد: متقاضی باید به جهادکشاورزی استانش اعلام کند که قصد دارد چه میزان دام صادر کند. پس از بررسی‌های انجام شده و اهلیت سنجی، در صورت تایید مجوز صادر می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اضافه کرد: روند این فرآیند کند است و شیوه نامه صادرات دام زنده ابهاماتی دارد. همین باعث شده که ابهامات بسیاری هم برای جهاد استان‌ها ایجاد شود که یا باید از متقاضی سوال کنند یا از وزارت استعلام بگیرند که همین رفت و برگشت‌ها صادرات را کند می‌کند. وی در پاسخ به این سوال که بازارهای هدف ما برای صادرات دام کدام کشورها هستند؟ گفت:همه کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص کویت، عراق، قطر و عمان هدف صادرات دام زنده هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.