صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / بسته جدید تشویقی برای سازندگان در بافت فرسوده
بسته جدید تشویقی برای سازندگان در بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بسته جدید تشویقی برای سازندگان در بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی همکاری با شهرداری، بسته پیشنهادی جدیدی را به منظور نوسازی و بهسازی در شهر تهران آغاز کرده‌ایم که از جمله محورهای آن می‌توان به تراکم تشویقی، سطح اشغال بیشتر و تسهیلاتی در زمینه پارکینگ اشاره کرد.


محمد آئینی اظهار کرد: تشویقات شهرسازانه، محور جدیدی است که در بحث نوسازی بافت فرسوده با شهرداری تهران شروع کرده‌ایم و معتقدیم این موضوع از تسهیلات بانکی و تخفیف پروانه مهمتر است.

وی افزود: تجربه نشان داده به طور مثال یک طبقه تشویقی برای سازندگان مهمتر از دیگر مشوق‌ها است. یا اینکه وقتی اجازه یک درب اضافی برای پارکینگ داده می‌شود چند پارکینگ مزاحم حذف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه برای تحرک در بافت فرسوده بسته جامعی از جنس‌های مختلف تهیه کرده‌ایم گفت: تراکم تشویقی، سطح اشغال بیشتر، تسهیلاتی در زمینه پارکینگ، توده‌گذاری و برخی جزئیات دیگر از جمله موضوعاتی است که در این بسته گنجانده شده تا جذابیت ساخت و ساز را افزایش دهیم.

آئینی تصریح کرد: بسته جامع تشویقی به صورت پایلوت در بافت فرسوده شهر تهران آغاز می‌شود که تحولی در این مناطق خواهد بود. جدیدترین اقدام، مصوبه شورای عالی شهرسازی است که کمیته فنی آن انجام شد و دوشنبه هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی و اصحاب رسانه، اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نوسازی و بهسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران را هدفگذاری کرده‌ایم گفت: از این تعداد ۶۴ هزار واحد در حال ساخت است. با پیشنهادی که ما دادیم امیدواریم در پایان چهار سال، نوسازی یک میلیون واحد را در کل کشور داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: کار را با ۱۵۰ هزار واحد شروع می‌کنیم و در سال آخر به ۳۵۰ هزار واحد ختم می‌شود که مجموعا هدف بهسازی و نوسازی یک میلیون واحد محقق خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.