صفحه اصلی / اصناف / برندها / تشک طبی بخرم یا فنری؟
تشک طبی بخرم یا فنری؟

تشک طبی بخرم یا فنری؟

در عصر امروزی با جهت حساسیت زیاد خریداران به سلامت خواب خود که ارتباط تنگاتنگی با کیفیت تشک دارد، شرکت‌های تولیدکننده به سمت تولید تشک‌هایی رفته‌اند که دارای حداکثر سازگاری با اندام افراد باشد که به این ویژگی‌ها به اصطلاح ارگونومی گفته می‌شود. به همین منظور، تشک‌هایی تحت عنوان تشک‌ های طبی روانه بازار شدند که تا حد قابل قبولی ویژگی‌های سازگار با اندام انسان در آنها تعبیه شده بود.
با مرور زمان با تمرکز بیشتر بر طراحی بهتر این مدل، متخصصان مدل دیگری به نام طبی فنری را طراحی کردند که حداکثر راحتی و استاندارد را برای خریدان به ارمغان می‌آورد. با افزایش محبوبیت این مدل، متاسفانه برخی تولیدکنندگان که از دانش کافی برای طراحی این مدل‌ها برخوردار نبودند، به سمت طراحی این مدل‌ها رفتند تا در بازار این مدل‌های جدید، سهمی به دست آورند. لازم به آگاهی است که کیفیت این مدل‌ها بسیار به جنس مواد به کار رفته و نوع طراحی حساس هستند و اگر همه چیز به صورت کامل و اصولی در آن‌ها در نظر گرفته نشود، عملکرد مورد انتظار را به خریداران ارائه نمی‌دهد.

تعریف تشکی طبی
در ساده ترین تعریف به تشک اسفنجی بدون فنر و سفت با خواص درمانی تشک طبی می گویند. هرچند دامنه تنوع این تشک ها بسیار گسترده و شامل موارد مختلفی می گردد.
نداشتن فنر معمولا اولین موردی است که درباره تشک های طبی به آن اشاره می شود. (هرچند گاهی انواع ترکیبی تشک ها هم به عنوان طبی کاربرد دارند) ساختار داخلی این محصولات اسفنجی، یونولیتی و یا تهیه شده از فوم است. که بسته به میزان و کیفیت این مواد درجه سفتی و طول عمر مفید تشک رقم می خورد. انواع یونولیتی معمولا شکننده و دارای عمر کوتاه تری هستند. و بیشتر در موارد بیمارستانی و بصورت کوتاه مدت بکار گرفته می شوند. بارزترین ویژگی این نمونه ها سبکی وزن و سهولت حمل و نقل است.
انواع تشک های ابری و اسفنجی (Sponge Mattress) بسته به نوع ماده (Material) میزان فشردگی (Density) و ضخامت اسفنج (Thickness) مصرفی با یکدیگر متفاوتند. و در موارد و موقعیت های مختلفی هم کاربرد دارند. عموم مردم فشردگی اسفنج را معمولا نشانه کیفیت آن می دانند. هرچند اصالت ماده بکار رفته در فرایند تولید را هم نباید از نظر دور داشت. و نمونه هایی با مواد نامرغوب و فشردگی بالا نیز در بازار وجود دارد. که بدلیل طول عمر کوتاه با صرفه نیستند. مواد اولیه مصرفی برای ساخت این اسفنج ها  شامل پلی یول(POLYOL) ایزوسیانات (TDI) و آب (H2O) است. که در شرایط خاصی از فشار و دما به تولید می رسد. زیاد شدن حجم ابر و اسفنج توسط آب صورت می گیرد. صرف نظر از آب، دو ماده اولیه دیگر وارداتی هستند.
اسفنج های نامرغوب بدلیل سایش زودهنگام دوام خوبی ندارند. و بعد از مدتی در اثر تغییر درجه حرارت و شستشو پودر شده و در صورت عدم مراقبت وارد سیستم تنفسی می شوند. که باعث بروز انواع بیماری ها، آلرژی و سرفه های شدید شبانه و در فرد می گردد. در صورت وجود ذرات شیمیایی (با دوره های بازیافت نسبتا بلند) در این محصولات نیز تاثیرات منفی طولانی مدت بر محیط زیست برجای خواهد ماند. در فرایند تولید، این آلودگی ها و مضرات با رسیدن به دمای (۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد) از ترکیب خارج می شوند.
استفاده از فوم بخش بزرگی از کیفیت درمانی تشک های طبی را رقم می زند. فوم که در واقع نوعی اسفنج است در شرایط خاص و با ویژگی های تخصصی تهیه می شود. و میزان تراکمِ آن، درجه ی سفتی را تعیین می کند. هر چه دانسیته فوم بالاتر باشد سفتی آن هم بیشتر است. بکارگیری چندین لایه فوم با فشردگی های متنوع در برخی تشک های طبی هم از روش های ایجاد خواص مدیکال در محصول است. که در آن تشک در عین داشتن سفتی لازم در بخش مرکزی، از نرمی کافی در سطح هم برخوردار است.

تعریف تشک فنری
تشک های فنری ساده ترین نوع تشکها میباشند و نسبت به دیگر انواع تشکها قیمت کمتری دارند . در ساخت تشک فنری , معمولا فنرهای با فریم یا بدون فریم با ضخامت ۲.۲ سانتی متر استفاده میشود و روی فنر یک لایه موکت بعد یک لایه اسفنج و در آخر یک لایه پارچه قرار میدهند . سپس همه این مواد را با یک چسب مخصوص به هم می چسبانند و آن را با دستگاه دور دوزی دوخته و بسته بندی میکنند . تشکهای فنری از نظر طول و عرض متناسب با سایز تخت خواب یک نفره و همچنین اندازه تختخواب دو نفره طراحی میشوند .

خرید انواع تشک رویا با شرایط ثبت گارانتی در خوابکو
برند تشک رویا یکی از معروف ترین مارک های ایرانی در زمینه تولید تشک می باشد که با سابقه قریب به ۳۷ سال خدمت رسانی در زمینه تولید کالای خواب، محصول با کیفیت و طول عمر بالا را با بهره گیری از دانش روز دنیا به بازار عرضه نموده است. تشک رویا به علت مرغوبیت مواد اولیه به کار رفته در مدل های مختلف تشک اقدام به گارانتی طولانی مدت محصولات خود نموده است که این امر خیال کاربران را از خرید تشک رویا مطمئن خواهد نمود لازم به ذکر است فروشگاه اینترنتی خوابکو ضمن سهولت در ثبت سفارش مدل های مختلف تشک رویا ( تشک فنر منفصل رویا مدل  اولترا ، تشک فنر متصل رویا مدل بونل، تشک طبی رویا مدل مدیکال) با تضمین اصل بودن تشک در صورت تمایل مشتریان اقدام به ثبت گارانتی محصول در سایت رویا خواهد نمود.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.