صفحه اصلی / اسلایدر / لوازم خانگی گران نمی شود/ افزایش قیمت به صلاح نیست لوازم خانگی گران نمی شود
لوازم خانگی گران نمی شود/ افزایش قیمت به صلاح نیست لوازم خانگی گران نمی شود

معاون وزیر صمت:

لوازم خانگی گران نمی شود/ افزایش قیمت به صلاح نیست لوازم خانگی گران نمی شود

معاون وزیر صمت با بیان اینکه لوازم خانگی گران نمی شود، گفت: قیمت ها باید به گونه ای باشد که کالاها قابلیت صادرات پیدا کنند؛ در صورت گرانی نه تنها بازار داخل بلکه بازار خارج هم از دست می رود.

به گزارش کسب و کار نیوز، معاون وزیر صمت با بیان اینکه لوازم خانگی گران نمی شود، گفت: قیمت ها باید به گونه ای باشد که کالاها قابلیت صادرات پیدا کنند؛ در صورت گرانی نه تنها بازار داخل بلکه بازار خارج هم از دست می رود.

محمدمهدی برادران در مورد تغییر قیمت لوازم خانگی، با بیان اینکه در حال حاضر بازار لوازم خانگی رقابتی است، اظهار کرد: بر خلاف اینکه گاهی اوقات قیمت مواد اولیه افزایش می‌یابد اما تولیدکنندگان کمترین افزایش قیمت را نسبت به سایر صنایع اعمال کرده اند. بازار رقابتی است و فعالان این حوزه در همین بازار در حال کار هستند و مشکل خاصی هم وجود ندارد.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت افزود: تولید و عرضه اجناس با کمترین مشکل در حال انجام است و حتی اخیراً برخی از تولیدکنندگان بزرگ برای فروش کالاهای خود تخفیفاتی نیز در نظر گرفته اند؛ به عنوان نمونه یکی از تولیدکنندگان بزرگ یخچال‌های ساید خود را با تخفیف و در حجم انبوه به بازار عرضه کرده است. تولیدکنندگان دیگر هم طرح های خاص برای ارائه کالا با تخفیف دارند تا سهم بازار را بگیرند.

ستاد تنظیم بازار به دنبال افزایش قیمت لوازم خانگی نیست

وی در مورد اینکه آیا ستاد تنظیم بازار مصوبه ای برای افزایش قیمت لوازم خانگی دارد یا خیر، گفت: ستاد تنظیم بازار به دنبال افزایش قیمت لوازم خانگی نیست و مصوبه ای در این زمینه نداشته ایم.

برادران تصریح کرد: حتی در برخی موارد که ما اجازه افزایش قیمت دادیم، به دلیل رقابتی بودن بازار خود تولیدکنندگان تمایلی به افزاشی قیمت نداشتند زیرا تا یک حدی می توان قیمت را بالا برد و مردم نمی توانند هزینه کنند.

افزایش قیمت به صلاح نیست

معاون صنایع عمومی وزیر صمت افزود: از سویی دیگر قیمت ها باید به گونه ای باشد که بتوان بازار هدف صادراتی تعریف و کالاها را به کشورهای دیگر نیز صادر کرد. در حال حاضر تلاش ما بر این است که قیمت ها به گونه ای باشد که کالا قابلیت صادرات پیدا کنند و در کشورهای منطقه حضور فعالی داشته باشیم. اگر قیمت ها غیرمنطقی افزایش یابد بازار داخلی را هم از دست می دهیم چه برسد به بازارهای خارجی.

برادران تاکید کرد: روال عادی است و افزایش قیمت لوازم خانگی به صلاح نیست./ مهر

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.