صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / استدلال عجیب ایرلاین‌ها درباره قیمت بلیت هواپیما
استدلال عجیب ایرلاین‌ها درباره قیمت بلیت هواپیما

استدلال عجیب ایرلاین‌ها درباره قیمت بلیت هواپیما

در شرایطی که قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی تا بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم فروخته می‌شود، رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی به عنوان نماینده ایرلاین‌ها معتقد است که قیمت یک پرس چلوکباب با مخلفات از قیمت بلیت هواپیما بیشتر است!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین مصوبه درباره نرخ بلیت پروازهای داخلی در دی ماه سال گذشته که البته مانند نرخ‌نامه‌های گذشته کف نرخی دیگر در آن نیست و حداقل قیمت‌ها حذف شده است، حداکثر نرخ بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی از ۵۸۷ هزار و ۹۰۰ تومان در مسیر تهران- اراک آغاز شده و تا یک میلیون و ۷۲۸ هزار تومان در مسیر گرگان-کیش متفاوت است.

البته در برخی ایام هفته و روزهایی در هر ماه قیمت بلیت هواپیما در همین پروازها تا حدود ۵۰ درصد هم کاهش می‌یابد که به دلیل نبود مشتری و فروش بلیت بیشتر است.

اما با وجود اینکه به صورت میانگین هر مسافر در پروازهای داخلی بایدحدود یک میلیون تومان پرداخت کند، سید عبدالرضا موسوی –رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی- معتقد است که قیمت یک پرس چلوکباب با مخلفات از این قیمت بالاتر است یا شاید منظورش این است که نرخ بلیت هواپیما از قیمت چلوکباب با مخلفات کمتر است!

وی روز گذشته در نشستی خبری در این باره گفت: برخی انجمن‌ها بدون هیچ اطلاع و تخصصی در صنعت هوانوردی اظهار نظر می‌کنند و متاسفانه برخی از دستگاه‌ها بر اساس همین اظهار نظرها تصمیم گیری می کنند اما باید بدانیم  که قیمت یک چلوکباب با نوشابه و دسر و مخلفات زیر یک میلیون نیست و بیشتر از قیمت بلیط هواپیماست.

این ادعا در حالی مطرح شده که قیمت چلوکباب در رستورانهای به اصطلاح لاکچری تهران نهایتا حدود ۴۰۰ هزار تومان به همراه مخلفات کامل است و هیچ بلیتی با این قیمت در میان مسیرهای داخلی پیدا نمی‌شود.

در این میان بسیاری از کارشناسان صنعت هوانوردی معتقدند که قیمت‌گذاری بلیت هواپیما در ایران باید به سمت آزادسازی حرکت کند تا شرکت‌های هواپیمایی بتوانند هزینه‌های خودشان را مدیریت کنند. اما سوال اینجاست وقتی چنین نگاهی در میان ایرلاین‌ها وجود دارد و در شرایطی که امروز مردم توان خرید بلیت هواپیما را ندارند، چگونه می‌توان انتظار داشت پس از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، نرخ‌های اعلام شده از سوی شرکت‌های هواپیمایی سر به فلک نکشد و اوضاع بازار بلیت هواپیما از این بدتر هم نشود.

البته موسوی در روز گذشته خودش به این مسئله اعتراف کرد قیمت بلیت هواپیما بالاتر از توان خرید مردم است. او گفت: می‌دانیم که قیمت بلیت هواپیما از توان خرید مردم خارج است اما با این قیمت‌ها ایرلاین‌ها هم زیان‌ده شده‌اند اما اگر نوسازی هم اتفاق بیفتد و ناوگان جدیدی به صنعت هوانوردی اضافه شود هزینه‌های هر پرواز تا سه برابر افزایش می‌یابد.

همچنین مطالعه کنید:

استقبال ۸۶ درصدی از طرح فجرانه کالابرگ/ ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شد

به گزارش کسب و کار نیوز، در گفتگوی ویژه خبری موضوع مرحله دوم کالابرگ الکترونیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.