صفحه اصلی / اجتماعی / ۳۰ هزار شغل جدید برکت برای خوزستانی‌ها
۳۰ هزار شغل جدید برکت برای خوزستانی‌ها

با فعالیت 59 تسهیل‌گر در تمامی شهرستان‌های استان راه‌اندازی می‌شود؛

۳۰ هزار شغل جدید برکت برای خوزستانی‌ها

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام امسال 30 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را برای مردم خوزستان ایجاد می‌کند.

مرتضی نیازی، معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: برای امسال راه‌اندازی ۱۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان خوزستان در دستور کار است که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۳۰ هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق به دنبال دارد.
نیازی از حضور بنیاد برکت در تمامی شهرستان‌های خوزستان خبر داد و تاکید کرد: ۲۹ شهرستان و یک‌هزار و ۲۵۵ روستای استان خوزستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد قرار دارند.
به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، ۵۹ مجری و تسهیل‌گر اشتغال این بنیاد در مناطق محروم و روستایی استان خوزستان مشغول به فعالیت هستند.
وی درباره اشتغال‌زایی بنیاد برکت در خوزستان تا پایان سال گذشته نیز توضیح داد: تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۹ هزار طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت ۵۸ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق کم‌برخوردار استان به بهره‌برداری کامل رسیده است.
نیازی تصریح کرد: بیشتر این مشاغل با توجه به پتانسیل‌ها و استعدادهای هر منطقه در رسته‌های کشاورزی، خدمات و صنعت راه‌اندازی شده است. همچنین طرح‌های دانش‌بنیان، آبزی‌پروری، پوشاک و فریلنسینگ (آزادکاری از راه دور) در اولویت ایجاد طرح‌های اشتغال برای سال جاری قرار دارند.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره ایجاد اشتغال برای اقشار ویژه اجتماعی در خوزستان نیز اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و ۳۶۰ طرح اشتغال برای زنان سرپرست خانوار استان راه‌اندازی شده است. همچنین ۳۰۷ طرح نیز مخصوص معلولین و افراد کم‌توان به بهره‌برداری رسیده است.
وی یادآور شد: همچنین ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی در قالب پویش «به روستا برمی‌گردیم» در استان خوزستان راه‌اندازی شده که مهاجرت معکوس و رونق زندگی در روستاها را محقق کرده است.
نیازی خاطرنشان کرد: شهرهای ایذه، بندر ماهشهر، شوشتر، اهواز و دزفول بیشترین سهم را از طرح‌های اشتغال بنیاد برکت در استان خوزستان داشته‌اند.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره میزان اشتغال ایجاد شده برای زنان و مردان در خوزستان بیان کرد: ۳۵ درصد کارآفرینان بنیاد در خوزستان را بانوان و عمدتا زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تشکیل می‌دهند.
نیازی با تاکید بر مشارکت‌های مردمی در فرآیند ایجاد اشتغال در مناطق محروم خوزستان گفت: عملکرد تاثیرگذار بنیاد برکت و ایجاد اعتماد متقابل با جوامع بومی باعث جذب منابع ۳۵۰ میلیارد ریالی از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین استان شده است.
وی ادامه داد: ۲۵۴ طرح اشتغال‌زایی در استان خوزستان از محل اعتبار مشارکت‌های مردمی راه‌اندازی شده است.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای ایجاد ۱۰ هزار طرح اشتغال در سال جاری تصریح کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این تعداد طرح بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال است.

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.