صفحه اصلی / اسلایدر / انتشار اوراق برای شرکت‌های دانش‌بنیان را هموار می‌کنیم
انتشار اوراق برای شرکت‌های دانش‌بنیان را هموار می‌کنیم

رییس سازمان بورس مطرح کرد:

انتشار اوراق برای شرکت‌های دانش‌بنیان را هموار می‌کنیم

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: معتقدم باید انتشار اوراق برای شرکت‌های دانش بنیان را هموار کنیم و سهم انتشار اوراق این شرکت‌ها نسبت به اوراق دولتی افزایش پیدا کند .

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: معتقدم باید انتشار اوراق برای شرکت‌های دانش بنیان را هموار کنیم و سهم انتشار اوراق این شرکت‌ها نسبت به اوراق دولتی افزایش پیدا کند .

به گزارش کسب و کار نیوز،مجید عشقی در همایش شرکت‌های دانش بنیان و بازار سرمایه با اشاره به مقایسه شرکت‌های بزرگ دنیا و کشورمان گفت: مقایسه ها نشان می دهد که در کشور ما هنوز سهم عمده بازار سرمایه مربوط به شرکت‌های دارایی محور و دارایی فیزیکی هستند و همچنان ۳۰ شرکت برتر در اقتصاد کشورمان دارایی محور هستند که این در دنیا کاملا برعکس است.

وی با تاکید بر اینکه جای شرکت‌های مبتی بر فناوری و دانش بنیان‌ها در جدول شرکت‌های برتر اقتصادی خالی است گفت: در بازار سرمایه ظرفیت‌ها موجود است و بحث مورد نظر استراتژی خروجی در شرکت‌های دانش بنیان است و بحثی که در عرضه اولیه شرکت‌های مبتنی بر فناوری با آن مواجه هستیم.

رییس سازمان بورس ادامه داد: ایجاد نقد شوندگی در این حوزه شروع شده هرچند که برخی از شرکت های فعال در بازار سرمایه از گذشته دانش بنیان داشتند اما به تازگی شاهد عرضه اولیه شرکت‌های مبتنی بر فناوری‌ها هستیم که اولین آنها شرکت مربوط به یک تاکسی اینترنتی بوده است.

عشقی افزود: معتقدم باید انتشار اوراق برای شرکت‌های دانش بنیان را هموار کنیم و سهم انتشار اوراق این شرکت‌ها نسبت به اوراق دولتی افزایش پیدا کند .

وی گفت: تامین مالی خوبی را در این حوزه در دو سال گذشته آغاز کردیم و باید این روند ادامه پیدا کند .

رییس سازمان بورس با اشاره به فعالیت صندوق های جسورانه اظهار داشت: در حال حاضر حجم قابل توجهی از صندوق‌های جسورانه و صندوق‌های خصوصی در بازار سرمایه فعال هستند اما ساختار این صندوق‌ها خوب نیست هرچند که پتانسیل خوبی برای جذب نقدینگی دارند اما باید تغییری در ارکان صندوق‌ها داشته باشیم.

وی افزود: موضوع نحوه مواجه با ریسک آن صندوق‌ها است و باید با استفاده از متنوع سازی روش‌ها این ریسک‌ها را مدیریت کنیم تا این صندوق ها ریسک کنند و در طرح های جدید سرمایه گذاری داشته باشند.

عشقی تاکید کرد: معتقدم امروز جای استفاده از فین‌تیک در بازار سرمایه خالی است./ ایلنا
انتهای پیام/

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.