صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / باید بساط قاچاق در امین‌حضور جمع شود/ صمت آمار قاچاق را نداده است
باید بساط قاچاق در امین‌حضور جمع شود/ صمت آمار قاچاق را نداده است

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق:

باید بساط قاچاق در امین‌حضور جمع شود/ صمت آمار قاچاق را نداده است

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق با بیان اینکه از سال ۹۹ به بعد آمار قاچاق را نداریم، گفت: باید بساط قاچاق در منطقه امین‌حضور و خیابان‌های مشابه آن در سراسر کشور جمع شود.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی مؤیدی خرم آبادی امروز در نشست مشترک دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی و هماهنگی و نظارت بر امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور رؤسای سازمان‌های صمت استان‌های سراسر کشور در تهران برگزار شد، با بیان اینکه بخشی از پدیده قاچاق حاصل قوانین کهنه و غیرکارآمد است که زمینه را برای قاچاقچیان ایجاد می‌کند، اظهار کرد: امروز با استقرار دولت سیزدهم شخص آقای رئیسی مباحث مبارزه با قاچاق را پیگیری می‌کند و به طور اساسی و بنیادی می‌خواهد که این مسئله حل شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در همین راستا نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده اما این به معنای آن نیست که قاچاق در کشور صفر می‌شود چراکه در هیچ جای دنیا نیز قاچاق صفر نشده اما نکته حائز اهمیت آن است که در هیچ جای دنیا قاچاق به مانند کشور ما، بخش‌های مختلف اقتصادی را درگیر نکرده است.

وی تاکید کرد: امروز در کشور آمادگی برای عملیاتی شدن قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد.

مؤیدی خرم‌آبادی گفت: برای مبارزه با کالاهای قاچاق و همچنین رصد زنجیره تولید و تجارت باید سامانه‌ها تکمیل شود با این حال متأسفانه مشکلات مربوط بین گمرک و وزارت صنعت معدن و تجارت هنوز حل نشده است.

وی افزود: امروز در سطح عرضه بعد از شکل‌گیری جلسات مبارزه با قاچاق شاهد تشکیل تیم‌هایی برای مبارزه با قاچاق هستیم که اگر به صورت برنامه‌ریزی مبارزه با قاچاق را در سطح عرضه انجام دهیم مطمئناً موفق خواهیم شد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به عرضه کالاهای قاچاق لوازم خانگی در خیابان امین حضور، تصریح کرد: متأسفانه با وجود اقدامات بسیار زیادی که برای مبارزه با کالای قاچاق انجام می‌شود وقتی به این خیابان مراجعه می‌کنید احساس نمی‌شود که اقدامی برای مبارزه با قاچاق انجام شده و این مسأله برای ما معضل است بنابراین باید بساط قاچاق در این منطقه و خیابان‌های مشابه آن در سراسر کشور جمع شود.

وی با اشاره به اینکه تولید کالای کیفی در مبارزه با قاچاق بسیار مؤثر است، گفت: اگر تولید باکیفیت باشد کالاهای بنجل در سطح عرضه جایی نخواهند داشت و خوشبختانه وزارت صمت نیز به این سمت در حال حرکت است.

مویدی خرم آبادی تاکید کرد: اگر کالاهایی که در بازار عرضه می‌شود دارای شناسه کالا کد رهگیری و قبض انبار باشد بسیاری از هزینه‌های تکراری در بحث مبارزه با قاچاق را نخواهیم داشت.

وی گفت: از سال ۹۹ به بعد آمار قاچاق را نداریم و این در حالی است که وزارت صمت باید این آمار را در اختیار ما قرار دهد اما ستاد معطل ارائه این آمار از سوی وزارت صمت است

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.