صفحه اصلی / اسلایدر / مهلت ۱۵ روزه وزارت نیرو برای نهایی کردن لایحه نهاد تنظیم‌گر برق
مهلت ۱۵ روزه وزارت نیرو برای نهایی کردن لایحه نهاد تنظیم‌گر برق

در صدونهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی چه گذشت؟

مهلت ۱۵ روزه وزارت نیرو برای نهایی کردن لایحه نهاد تنظیم‌گر برق

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، از تصمیم اعضای این شورا برای اعطای مهلت ۱۵ روزه به وزارت نیرو به‌منظور نهایی کردن لایحه نهاد مستقل تنظیم‌گر صنعت برق خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو با اشاره به برگزاری صدودهمین نشست شورای گفت‌وگو از تاکید اعضا بر لزوم تصویب و اجرای لایحه نهاد مستقل تنظیم‌گر صنعت برق سخن گفت و تاکید کرد: با توجه به اهمیت وجود نهادی مستقل برای تنظیم‌گری صنعت برق در کشور، اعضا تصمیم گرفتند تا به وزارت نیرو به عنوان متولی موضوع، ۱۵ روز مهلت دهند تا اطلاحات مورد نظر خود را بر لایحه مذکرو اعمال کرده و مراحل تصویب و اجرای این لایحه با قید فوریت دنبال شود.

حسین سلاح‌ورزی، قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو و نایب‌رئیس اتاق ایران در حاشیه برگزاری نشست اخیر شورای گفت‌وگو به تشریح مصوبات این نشست پرداخت و گفت: علاوه بر اینکه به وزارت نیرو ۱۵ روز مهلت داده شد تا لایحه موردنظر را نهایی کند، اعضا تصمیم گرفتند که در صورت نهایی نشدن این لایحه در مدت زمان تعیین شده، وزارت اقتصاد وارد عمل شده و پس از اعمال اصلاحات روند تصویب لایحه را دنبال کند.

او با توجه به این مسئله که مابه ازای تاخیر در تامین برق واحدهای تولیدی در اقتصاد هزینه‌ای پرداخت می‌شود که از جیب بخش خصوصی می‌رود، گفت: در این رابطه نیز اعضای شورا تصمیم گرفتند اجرایی شدن ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و در واقع جبران خسارت واحدها ناشی از قطعی برق را دنبال کنند و برای این منظور دبیرخانه شورای گفت‌وگو به کمک وزارت اقتصاد بررسی‌های لازم را انجام داده و به نتیجه برسند تا این بند قانونی هم به درستی اجرا شود.

نایب‌رئیس اتاق ایران همچنین از توافق اعضای شورای گفت‌وگو برای تشکیل کمیته‌ای به منظور نهایی کردن راهکارهای قابل اجرا برای تهاتر بدهی نیروگاه‌ها به صندوق توسعه ملی و چگونگی تهاتر نفت، خبر داد.

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو ضمن اشاره به انتقادهای مطرح شده در این نشست از سوی رئیس اتاق ایران درباره عدم حضور منظم برخی از اعضای شورا در جلسات، چالش‌های موجود در صنعت برق را موضوعاتی تکراری توصیف کرد که سال‌هاست تولید سایر صنایع را تهدید می‌کند.

او به برنامگی دولت در حوزه صنعت برق، بی‌توجهی به راهکارهایی که سال‌هاست از سوی تشکل‌های این صنعت ارائه می‌شود، نبود یک نهاد تنظیم‌گر مستقل در صنعت برق و موضوعاتی از این دست اشاره و تاکید کرد: در این جلسه نمایندگان مجلس اجرای دقیق قوانین از سوی دولت را خواستار شدند و یادآور شدند که در صورت اجرایی شدن قوانین به ویژه قانون برنامه ششم توسعه، بسیاری از مشکلات امروز صنعت برق، وجود نداشت.

سلاح‌ورزی تدوین نقشه راهی جامع برای صنعت برق به منظور رهایی سایر صنایع از معضلات تامین انرژی در فواصل مختلف سال، استفاده از انواع ظرفیت‌های قانون به منظور تامین امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش و در نهایت ایجاد یک نظام رگولاتوری مستقل در صنعت برق را مهم‌ترین محورهایی دانست که در جلسه اخیر شورای گفت‌وگو مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.