صفحه اصلی / اسلایدر / ریزش بورس در آخرین روز خرداد /سآبیک صدرنشین شد
ریزش بورس در آخرین روز خرداد /سآبیک صدرنشین شد

افت ارزش معاملات سهام؛

ریزش بورس در آخرین روز خرداد /سآبیک صدرنشین شد

در آخرین روز معاملاتی خرداد ماه، شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در معاملات روز سه‌شنبه سی و یکم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۷ هزار و ۶۱۷ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۶۳۰ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۳ هزار و ۱۲۷ واحدی در سطح ۴۲۳ هزار و ۴۵۶ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۵۲ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد قرار گرفت.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «فملی»، «نوری» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «حکشتی»، «بوعلی» و «کویر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «شگویا»، «زاگرس» و «دماوند» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دی»، «کوثر» و «فزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و آسیاتک و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه عرضه برق کاهش یافت و نمادهای نیروگاهی قرمزترین گروه بازار بودند.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام افت کرد و به رقم ۷ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان بود که ۲۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان رسید.
عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۴ درصد کاهش یافت و ۴۴ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۳۹ درصد افت کرد و در رقم ۱۱۹ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس) با صف‌ خرید ۵۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ثفارس، نمادهای حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی) و فمراد (شرکت آلومراد) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد خچرخش (شرکت چرخشگر) تعلق داشت که ارزش آن ۱۵ میلیارد تومان بود. پس از خچرخش، نمادهای وآذر، قلرست، مداران و تلیسه بیشترین صف فروش داشتند/ اقتصاد نیوز

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.