صفحه اصلی / اسلایدر / کاهش ۱۰ درصدی خرید ماکارونی پس از گرانی/ روند صادرات از سر گرفته شد
کاهش ۱۰ درصدی خرید ماکارونی پس از گرانی/ روند صادرات از سر گرفته شد

کاهش ۱۰ درصدی خرید ماکارونی پس از گرانی/ روند صادرات از سر گرفته شد

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران گفت: بعد از افزایش نرخ ماکارونی میزان تقاضا برای خرید ماکارونی حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محسن امینی در پاسخ به این پرسش که بعد از آزادسازی نرخ آرد صنف و صنعت و افزایش قیمت ماکارونی آیا میزان تقاضا برای خرید این محصول کاهش پیدا کرد؟ گفت: زمان زیادی از اجرای مصوبه آزادسازی نرخ آرد صنف و صنعت نمی‌گذرد از این‌رو برای دادن پاسخی روشن به این پرسش باید مدتی صبر کرد تا نتایج افزایش نرخ ماکارونی در میزان تقاضا را مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: زمزمه‌های افزایش نرخ ماکارونی از یک ماه قبل باعث شد نگران کمبود این کالا در بین مصرف‌کنندگان ایجاد شود به همین دلیل ذخایر خانگی خود را برای این محصول افزایش دادند.به گفته امینی؛ میزان خرید ماکارونی وابسته به توان مالی مصرف‌کنندگان و نحوه پرداخت یارانه‌ها به این محصول دارد.رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با بیان اینکه خللی در روند تولید ماکارونی ایجاد نشده است، گفت: شرکت‌های تولیدکننده ماکارونی در این مارکت توانمند عمل می‌کنند و به دانش فنی و تکنولوژی قابل توجهی در این زمینه دست یافته‌اند؛ همچنین قیمت محصول ایرانی رقابتی است و قابلیت صادارت دارد؛ ماکارونی ایران به کشورهای آفریقایی، آسیایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی با اشاره به آغاز شدن روند صادرات ماکارونی، گفت: ارائه آمار دقیق حجم صادرات ماکارونی دشوار است چراکه آمار صادرات ماکارونی از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است.

بنا به اظهارات امینی؛ شرکت بازرگانی دولتی گندم و آرد کارخانه‌های تولید ماکارونی را تامین کرده است.امینی در پاسخ به این پرسش که آیا انجمن برنامه‌ای برای کشت قراردادی گندم دارد تا اینگونه نیاز گندم و آرد واحدهای تولیدی را تامین کند؟ افزود: اگر خواهان دنبال کردن سیاست کشت قراردادی هستیم نخست باید قیمت گندم را مشخص کنیم. در زمینه کشت قراردادی هر مجموعه‌ای به‌صورت مستقل اقداماتی انجام داده است اما اگر خواهان نتیجه مثبت از کشت قراردادی گندم هستیم بعد از دیده شدن تمام جوانب موضوع درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه چند دستگی در قیمت‌ها احتمال ایجاد رانت را تقویت می‌کند، افزود: یکسان‌ سازی قیمت آرد صنف و صنعت روزنه‌های قاچاق آرد را کنترل کرد؛ امیدواریم که شکاف قیمتی در آرد و گندم نان بعد از تصمیم گیری درباره یارانه نان حل شود و دیگر شاهد سرازیر شدن آرد نانوایان به واحدهای نانوایان فانتزی نباشیم.همچنین در این رابطه داود فکوری رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار اقتصادی ایلنا، گفت: بعد از افزایش نرخ ماکارونی میزان تقاضا برای خرید ماکارونی حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.