صفحه اصلی / اسلایدر / روسیه و چین رای مخالف دادند/قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس تصویب شد
روسیه و چین رای مخالف دادند/قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس تصویب شد

روسیه و چین رای مخالف دادند/قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس تصویب شد

کسب و کار نیوز- این قطعنامه پس از رأی‌‌گیری با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) و ۳ رأی ممتنع (هند، لیبی و پاکستان) به تصویب رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز ، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز چهارشنبه قطعنامه‌ای را که ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم می‌کند به تصویب رساند.این قطعنامه پس از رأی‌‌گیری با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) و ۳ رأی ممتنع (هند، لیبی و پاکستان) به تصویب رسید.پیش‌نویس این قطعنامه که خواستار پاسخگویی ایران درباره یافت شدن آثار مواد رادیو اکتیو در پارچین، تورقوزآباد و مریوان می شود را آمریکا و سه کشور اروپایی تهیه کرده بودند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بعد از تصویب این قطعنامه تصریح کرد نمایندگان بیش از نیمی از جمعیت دنیا از قطعنامه ضد ایرانی آژانس حمایت نکردند.او در توییتر نوشت: «شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه ایران که مورد حمایت آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا بود را به تصویب رساندند. نمایندگان ۳۰ کشور به این قطعنامه رأی موفق دادند، دو کشور (روسیه و چین) رأی مخالف و سه کشور (هند، لیبی و پاکستان) رأی ممتنع دادند. بر این اساس، کشورهایی که نماینده بیش از نیمی از جمعیت دنیا هستند از این قطعنامه حمایت نکردند.»

واکنش اسرائیل

اسرائیل از این قطعنامه ستایش و نسبت به مداخله شورای امنیت سازمان ملل متحد در آینده در این موضوع ابراز امیدواری کرده است.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در بیانیه‌ای گفت: «این یک قطعنامه مهم است که چهره واقعی ایران را عیان می‌کند.»او افزود که اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «با هدف متوقف کردن و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای همکاری کردند.»بنت تاکید کرد:‌ «اگر ایران به فعالیت های خود ادامه دهد، قدرت‌ها باید مساله ایران را به شورای امنیت برگردانند.»

همچنین مطالعه کنید:

یارانه ۱۰ هزار یورویی برای تاکسی‌های برقی/​ ۷ هزار خودروی برقی در راه ایران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.