صفحه اصلی / اسلایدر / گروسی: ایران درباره «سه مکان اعلام نشده» خود به آژانس توضیح نداده
گروسی: ایران درباره «سه مکان اعلام نشده» خود به آژانس توضیح نداده

گروسی: ایران درباره «سه مکان اعلام نشده» خود به آژانس توضیح نداده

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام، گفت که ایران به آژانس درباره «سه مکان اعلام نشده» خود توضیح نداده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌‍‌المللی انرژی اتمی در نشست مطبوعاتی خود مدعی شد که همچنان تردیدهای مهمی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد اما راهی جز این نیست که همکاری طرف‌ها با تهران در مورد این برنامه هسته‌ای ادامه یابد.

مدیرکل آژانس گفت که «ایران توضیحاتی ارائه نکرده است که از نظر فنی در رابطه با یافته‌های آژانس در سه مکان اعلام نشده در ایران باورپذیر باشد. همچنین ایران مکان یا مکان‌های فعلی مواد هسته‌ای یا تجهیزات آلوده به مواد هسته‌ای را که در سال ۲۰۱۸ از تورقوزآباد منتقل شده است، به آژانس اطلاع نداده است.»

گروسی تاکید کرد: «مانند گذشته و برای اینکه آژانس در موقعیتی باشد که در خصوص صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تضمین دهد، همچنان آماده است تا بدون تأخیر مجدداً با ایران برای حل این مسائل تعامل کند.»

او اما تاکید کرد که روند این همکاری نباید بی‌پایان باشد.

گروسی تاکید کرد که قطعنامه احتمالی پیش روی شورای حکام آژانس نیز باید به ایران یادآوری کند که نیاز به همکاری بیشتر است.

فرانسه، بریتانیا، آلمان و ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه‌ای را آماده کرده‌اند تا از شورای حکام آژانس بخواهند جمهوری اسلامی به دلیل پاسخ ندادن به پرسش‌هایی درباره آثار اورانیوم در تأسیسات هسته‌ای اعلام‌نشده مورد مؤاخذه قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.