صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش ۶۳۷ درصد ارزش صف های فروش پایانی
افزایش ۶۳۷ درصد ارزش صف های فروش پایانی

افزایش ۶۳۷ درصد ارزش صف های فروش پایانی

در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس بیش از 27 هزار واحد نزول کرد و شاخص هم وزن بورس تهران بیشترین افت در 7 ماه اخیر را ثبت کرد.

در معاملات روز دوشنبه شانزدهم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با سقوط ۲۷ هزار و ۶۴۷ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۳۳۱ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۹ هزار و ۶۵۰ واحدی در سطح ۴۲۰ هزار و ۶ واحدی ایستاد. ریزش ۹ هزار واحدی بیشترین سقوط شاخص هم وزن در ۷ ماه اخیر است.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۶۵ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۸۵۳ واحد قرار گرفت.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «شپنا» و «نوری» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «بفجر»، «مبین» و «فارس» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «فغدیر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کزغال»، «زقیام» و «حخزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، تجلی و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.
ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۵۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۴۸ هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل (پنج شنبه) ۶۳۷ درصد افزایش یافت و ۴۱۳ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۴۲ درصد افت کرد و در رقم ۶۰ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد کایزد (شرکت فرانسوز یزد) با صف‌ خرید ۴۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کایزد، نمادهای آسیاتک (شرکت انتقال داده آسیاتک) و تکنو (شرکت تکنوتار) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سآبیک (شرکت سیمان آبیک) تعلق داشت که ارزش آن ۵۲ میلیارد تومان بود. پس از سآبیک، نمادهای حکشتی، خگستر، ددانا و سصفها بیشترین صف فروش را داشتند./اقتصادنیوز

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.