صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی در راستای تسهیل تجارت با عمان/پیگیری تصویب موافقت‌نامه حمل و نقل دریایی ایران و عمان
توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی در راستای تسهیل تجارت با عمان/پیگیری تصویب موافقت‌نامه حمل و نقل دریایی ایران و عمان

در دیدار رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با وزیر حمل و‌ نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان مطرح شد؛

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی در راستای تسهیل تجارت با عمان/پیگیری تصویب موافقت‌نامه حمل و نقل دریایی ایران و عمان

معاون وزیر و‌ رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با وزیر حمل و‌ نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سلطنت عمان بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی در راستای تسهیل تجارت دو کشور تاکید کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت ایران،  علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با سعید بن حمود المعولی، وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سلطنت عمان دیدار کرد و‌ در این دیدار طرفین بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل و نقل دریایی و همچنین ترانزیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تاکید کردند.
در این دیدار مقرر شد ج. ا. ایران و سلطنت عمان بررسی همکاری‌های بلندمدت و مشترک در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهند و پیگیری‌های لازم به منظور اجرایی کردن اهداف در این حوزه و در راستای منافع دو کشور را داشته باشند.
همچنین مقرر شد یک کارگروه مشترک حمل و نقل دریایی بین دو کشور برگزار شود و راهکارهای فنی، مطالعات و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.
در این راستا مقرر شد پیگیری تصویب موافقت‌نامه حمل و نقل دریایی امضا شده در دستور کار دو کشور و‌ همچنین این پیشنهاد همکاری در دستور کار دیدار روسای  ج. ا. ایران و سلطنت عمان قرار گیرد.
گفتنی است در آستانه سفر رئیس ج. ا. ایران به عمان، علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در راس هیاتی بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات روز دوشنبه وارد این کشور شد و مورد استقبال مقامات عمانی از جمله مدیرکل تجارت وزارت صنایع، بازرگانی و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و همچنین علی نجفی خوشرودی، سفیر ج. ا. ایران در مسقط قرار گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.