چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / برگزاری مراسم بزرگداشت کودکان متاثر از HIV
برگزاری مراسم بزرگداشت کودکان متاثر از HIV

18 اردیبهشت، روز جهانی یتیم ایدز

برگزاری مراسم بزرگداشت کودکان متاثر از HIV

ماهان ۴ سال دارد و مدتهاست که به دلیل درد شدید دندان و لثه قادر به جویدن غذا نیست، به همین خاطر فقط مایعات می خورد. همین موضوع موجب شده است که ماهان دچار سوء تغذیه شدید شود. برای حل این مسئله یک حامی از طرف انجمن احیاء ارزشها هزینه درمان ماهان را پذیرفته است اما مشکل جای دیگری ست. هیچ دندانپزشکی حاضر به درمان این کودک ۴ ساله نیست چون ماهان مبتلا به بیماری اچ.آی.وی است.
این مشکل تنها شامل حال ماهان نمی شود و بسیاری از افرادی که با این ویروس زندگی می کنند به دلیل اطلاعات غلط و یا ناکافی از دریافت خدمات بهداشتی و پزشکی محروم هستند این در حالی‌ست که انتقال این ویروس با رعایت پروتکل های مشخص پزشکی، کاملا غیر ممکن است. در واقع آنچه که موجب به وجود آمدن این مسئله شده چیزی نیست جز عدم دانش و نگرش درست در عموم مردم و به خصوص برخی از اعضای کادر بهداشتی و پزشکی کشور.
انجمن احیاء ارزشها ۲۳ سال است که با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاسیس شده و ۲۰ سال است که به صورت تخصصی در حوزه اطلاع رسانی در مورد اچ.آی.وی و حمایت از زنان و کودکان اچ.آی.وی مثبت فعالیت می کند.
این انجمن هر ساله به مناسبت ۷ می، روز جهانی یتیم ایدز برنامه هایی را برای اطلاع رسانی در حوزه این بیماری و به خصوص کودکان متاثر از اچ آی وی ایدز برگزار می کند.
روز یتیم ایدز یاد آور این موضوع است که بیماری اچ آی وی / ایدز علاوه بر رنج بیماری، مشکلات عدیده دیگری را برای این کودکان و خانواده هایشان ایجاد می کند. مشکلاتی نظیر فقر، سوء تغذیه، عدم دسترسی به سیستم بهداشتی، خارج شدن از چرخه تحصیل، تبعیض، انزوا و …
در برنامه ی روز جهانی یتیم ایدز که روز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ با همکاری شهرداری منطقه ۶ و توسط انجمن احیاء ارزشها در محل آبنما پارک لاله برگزار شد، علاوه بر اجرای برنامه های شاد و مفرح، پیرامون بیماری اچ آی وی صحبت شد و در این زمینه اطلاع رسانی صورت گرفت. همچنین موبایل کلینیک انجمن احیا ارزشها ( ماشین ون) در محل مراسم مستقر بود و افرادی که تمایل به دادن تست اچ آی وی داشتند به آن مراجعه می کردند.
ویروس اچ آی وی از طریق سرنگ آلوده (تزریق مواد در افراد دارای اعتیاد) و روابط جنسی قابل انتقال است. افرادی که در معرض این ویروس قرار گرفته اند در صورت حضور در تهران برای انجام تست کاملا رایگان و محرمانه اچ آی وی به این موسسه مراجعه کنند. همچنین مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در سراسر شهرها و استان ها این تست را انجام می دهد.
تست های سریع اچ آی وی برای بررسی وضعیت اولیه فرد گرفته می شود و تنها ۱۵ دقیقه تا مشخص شدن نتیجه زمان می برد.
شما می توانید برای اطلاع بیشتر از این موضوع با خط مشاوره انجمن احیا ارزشها به شماره ۰۲۱۶۶۹۳۵۵۳۳ – ۰۲۱۶۶۹۰۱۰۱۰ تماس حاصل بفرمایید.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.