صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / اتحادیه اروپا به ممنوعیت واردات نفت روسیه متمایل شد
اتحادیه اروپا به ممنوعیت واردات نفت روسیه متمایل شد

اتحادیه اروپا به ممنوعیت واردات نفت روسیه متمایل شد

دو دیپلمات اتحادیه اروپا گفتند پس از مذاکرات میان کمیسیون اروپا و دولتهای عضو اتحادیه اروپا در آخر هفته گذشته، این بلوک به ممنوعیت واردات نفت روسیه تا پایان سال میلادی جاری متمایل شده است.

به گزارش کسب و کا رنیوز به نقل از ایسنا، اتحادیه اروپا سرگرم آماده سازی ششمین بسته تحریمها علیه روسیه در واکنش به حمله به اوکراین است. انتظار می رود این بسته نفت روسیه، بانکهای روسیه و بلاروس و همچنین اشخاص و شرکتهای روسی را هدف بگیرد.

این کمیسیون که در حال هماهنگ سازی واکنش اتحادیه اروپاست، مذاکراتی را با حضور گروه کوچکی از کشورهای اتحادیه اروپا برگزار کرده است که هدف آن تحکیم برنامه تحریمها در زمان دیدار روز چهارشنبه سفرای اتحادیه اروپا در بروکسل بوده است.

همچنین قرار است وزیران انرژی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل برای صحبت درباره این موضوع دیدار کنند.

دیپلماتهای اتحادیه اروپا می گویند بعضی از کشورهای این بلوک قادر بوده اند استفاده از نفت روسیه را پیش از پایان سال ۲۰۲۲ متوقف کنند اما سایر کشورها، به خصوص اعضای کوچکتری که در جنوب این بلوک واقع شده اند نگران تاثیر این اقدام بر قیمتها هستند.

به گفته دیپلماتها، به نظر می رسد آلمان که یکی از خریداران بزرگ نفت روسیه است، تمایل دارد با توقف واردات نفت روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ همراهی کند اما کشورهایی شامل اتریش، مجارستان، ایتالیا و اسلواکی ملاحظاتی دارند.

یکی از مشاوران اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: آلمان از ممنوعیت اتحادیه اروپا برای واردات نفت روسیه حمایت می کند اما به چند ماه زمان برای یافتن منابع جایگزین نیاز دارد.

بر اساس گزارش رویترز، بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده اند برای قیمتی که حاضرند برای نفت روسیه پرداخت کنند، سقفی تعیین شود اما آنها همچنان ناچار خواهند بود برای خرید نفت از منابع دیگر، پول بیشتری پرداخت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.