صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / جاماندگان سهام عدالت فعلا ثبت نام نکنند/ هنوز ساز و کار مشخصی برای اختصاص سهام وجود ندارد
جاماندگان سهام عدالت فعلا ثبت نام نکنند/ هنوز ساز و کار مشخصی برای اختصاص سهام وجود ندارد

قابل توجه مشمولان واجد شرایط؛

جاماندگان سهام عدالت فعلا ثبت نام نکنند/ هنوز ساز و کار مشخصی برای اختصاص سهام وجود ندارد

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با تکذیب انتشار برخی اخبار مبنی بر آغاز ثبت‌نام مشمولان جدید سهام عدالت، از مشخص نشدن سازوکارهای فرآیندهای اجرایی این طرح خبر داد و از مشمولان خواست تا منتظر اطلاعیه‌های رسمی مراجع ذیصلاح در این زمینه باشند.
 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از   اقتصادآنلاین؛ در روزهای اخیر، تاریخ‌های متفاوتی برای ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از سوی مسئولان اعلام شده است. این در حالی است که هیچ یک از آنها، رسمی نیست و تعداد دقیق سهامدارانی که واجد دریافت سهام عدالت هستند نیز، مشخص نیست.

بنابر آخرین آمارها، در حال حاضر حدود چهار میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مستحق دریافت سهام عدالت هستند، اما هنوز سهامی به آنها اختصاص داده نشده است. لازم به ذکر است که رزمندگان معسر نیز، به این گروه اضافه خواهند شد.

بازنشستگان، کارگران فصلی و مجموعه گروه‌هایی که به جاماندگان اضافه می‌شوند، حدود چند میلیون نفر برآورد شده‌اند که مجموعه سهام عدالت هم که واگذار نشده نیز، محاسبه شده و باید دید که به چه میزان می‌شود این کار را انجام داد.

هفته گذشته، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بار دیگر با اشاره به تدوین آیین‌نامه سهام عدالت جاماندگان، از تعیین تکلیف این سهام تا پایان اردیبهشت ماه یا اواسط خردادماه خبر داد. این در حالی است که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی چنین موضوعی را تکذیب و اعلام کرد که هنوز سازوکار و فرآیندهای اجرایی این طرح مشخص نشده است. به نحوی واجدین شرایط باید منتظر اطلاعیه‌های رسمی مراجع ذیصلاح در این زمینه باشند. همچنین حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی، بر این موضوع تاکید کرد که هنوز درمورد ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت هیچ چیز قطعی نشده و هر فردی که تاریخی برای ثبت‌نام سهام عدالت اعلام کرده است، باید پاسخگوی این موضوع باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.