صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / تعیین تکلیف ۴ هزار اظهارنامه متروکه در گمرک فرودگاه امام/ بسیج تمام ارزیابان و کارشناسان برای شفاف شدن وضعیت کالاهای بلاصاحب
تعیین تکلیف ۴ هزار اظهارنامه متروکه در گمرک فرودگاه امام/ بسیج تمام ارزیابان و کارشناسان برای شفاف شدن وضعیت کالاهای بلاصاحب

تعیین تکلیف ۴ هزار اظهارنامه متروکه در گمرک فرودگاه امام/ بسیج تمام ارزیابان و کارشناسان برای شفاف شدن وضعیت کالاهای بلاصاحب

معاون صادرات گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) از تعیین تکلیف بیش از ۴ هزار اظهارنامه متروکه در گمرک این فرودگاه خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز طاهرزاده معاون صادرات گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه بیش از ۴ هزار اظهارنامه متروکه از سوی گمرک فرودگاه تعیین تکلیف شده است،گفت: در یک اقدام جهادی با همکاری و بسیج تمامی ارزیابان و کارشناسان گمرک فرودگاه امام، در طی ۳ ماه گذشته بیش از ۴ هزار اظهارنامه متروکه تعیین تکلیف و به سازمان اموال تملیکی ارسال شده است.

به گفته معاون صادرات گمرک فرودگاه امام خمینی، از سال ۱۳۸۴ تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۷ هزار اظهارنامه متروکه در این گمرک اجرایی صادر شده است که  در طی این سالها۲۱ هزار از این اظهارنامه‌ها به سازمان اموال تملیکی. ارسال  شده است. این در حالیست که تنها کالاهای مربوط به ۲۰۰۰ اظهارنامه از انبارهای عمومی گمرک فرودگاه، توسط سازمان اموال تملیکی خارج و به انبارهای سازمان جمع اوری و فروش اموال  تملیکی ارسال شده است.

وی افزود: بخش مهمی از  کالاهای متروکه در انبارهای عمومی گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) باقی مانده و سازمان املاک تملیکی احتمالا به دلایل مشکلات اقتصادی اقدام به خروج این کالاها نکرده است. همچنین در مرحله بعد باید بسیاری از این کالاها امحاء شوند، که این فرایند نیز برای سازمان مذکور  هزینه بر است. این درحالی است که گمرک به وظایف خود در این حوزه عمل کرده است.

طاهرزاده افزود: در ماه‌های اخیر بیش از ۴ هزار اظهارنامه به سازمان اموال تملیکی ارسال شده است هر چند در یکی دو سال گذشته مکاتبات متعددی با دستگاه‌های ذیربط برای تعیین تکلیف کالاهای متروکه موجود در انبارهای عمومی موجود در فرودگاه امام خمینی انجام شده است.

لازم به ذکر است تمامی اظهارنامه‌های مربوط به کالاهای متروکه وارد شده تا پایان سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف شده و ورود اطلاعات آنها به سامانه مربوطه انجام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.