صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تعویض قطعات اصلی موبایل باید همراه با همگام سازی باشد
تعویض قطعات اصلی موبایل باید همراه با همگام سازی باشد

تعویض قطعات اصلی موبایل باید همراه با همگام سازی باشد

کسب و کار نیوز- قطعات اصلی موبایل پس از تعویض باید با دیگر قطعات همگام سازی یا به اصطلاح کالیبره شوند. در غیر این صورت شاهد اختلال در عملکرد گوشی موبایل خواهیم بود.
به گزارش کسب و کار نیوز ، یکی از چالش‌های کاربران موبایل مواجهه با اختلالات متعدد پس از تعویض قطعات معیوب همچون صفحه نمایش است. دلیل این اختلالات، کالیبره نشدن قطعه تعویض شده با دیگر قطعات گوشی موبایل است. معمولا برداشت کاربران به محض مشاهده اختلال در عملکرد قطعه تعویض شده، غیر اصلی بودن آن قطعه است. در صورتی که لزوما چنین نیست.
به عنوان مثال بعد از تعویض صفحه نمایش ممکن است لمس صفحه نمایش دستگاه به درستی کار نکند. و در مدل‌هایی که حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار دارد، ممکن است قفل دستگاه سریع باز نشود.
درواقع دلیل این نوع اختلالات تعویض قطعه خارج از استاندارد شرکت سازنده است. لازم به توضیح است مراکز رسمی خدمات پس از فروش در سراسر دنیا، تحت نظارت برندهای تولید کننده موبایل فعالیت می‌کنند. اما با توجه به عدم فعالیت مستقیم برندها در بازار ایران پس از تحریم‌ها، مراکز خدمات پس از فروش از لایه نظارتی برندها خارج شده و معدود مراکزی هستند که همجنان بر اساس استانداردها و قوانین برندها اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.
مراکزی که تحت نظر برندها آموزش دیده و استاندارد سازی شده‌اند، برای رفع  مشکل نا هماهنگی قطعات تعویض شده آن‌ها را با استفاده از تجهیزات تخصصی و نرم افزارهای اختصاصی، کایبره می‌کنند. کالیبره درواقع تعریف، تنظیم و هماهنگ سازی قطعه جدید با سایر قطعات گوشی موبایل است.
گفتنی است قطعاتی مثل صفحه نمایش، باطری، اسپیکر، دوربین ها و سنسور ها قابلیت کالیبره شدن دارند. باید توجه داشته باشید که برای تعمیر موبایل حتما به مراکز معتبر که در سامانه جامع گارانتی معرفی و رتبه بندی شده اند مراجعه کنید.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.