صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / زیان خالص ۳۴۷۰ میلیارد تومانی ایران‌ایر در سال ۹۹
زیان خالص ۳۴۷۰ میلیارد تومانی ایران‌ایر در سال ۹۹

زیان خالص ۳۴۷۰ میلیارد تومانی ایران‌ایر در سال ۹۹

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در سال ۹۹ بیش از ۳۴۷۰ میلیارد تومان زیان خالص داشته است. این ایرلاین‌ همچنین ۱۱۱۹ میلیارد تومان قسط پرداخت نشده دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بررسی اطلاعات صورت‌های مالی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حاکی از آن است که‌ طبق صورت‌های تطبیق تهیه شده در سال ۹۹ مانده طلب از نمایندگی‌های وین، ایرگلوبال فرانسه و درویش تراول دوحه به ترتیب به مبالغ ۳۹ میلیارد ریال، ۱ میلیارد ریال و ۹۰ میلیارد ریال کمتر از مبالغ ثبت شده در حساب‌های شرکت است.

مبلغ ۱۱۱۹۷ میلیارد ریال اقساط سررسید شده تسهیلات دریافتی از بانک صنعت و معدن در موعد مقرر تسویه نشده و مبلغ ۸۸۸ میلیارد ریال جرایم تاخیر متعلق به آن نیز در صورت‌های مالی ثبت نشده است.

مضافا بابت مبلغ ۴۹۷۵ میلیارد ریال  تسهیلات ارزی دریافتی از بانک پارسیان در سال‌های قبل،‌سود و کارمزد تحقق یافته و زیان تسعیر ارز حداقل به مبلغ ۲۲۰۸۶ میلیارد ریال شناسایی نشده و افشای مناسبی در صورت‌های مالی (ارزی بودن ماهیت آن و نرخ سود و کارمزد) انجام نشده است.

طی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ درراستای مفاد قراردادهای امضا شده بین ایران‌ایر و سه فروشنده خارجی ایرباس،‌بوئینگ و ATR بابت خرید ۲۰۰ فروند هواپیما (۱۰۰ فروند ایرباس، ۸۰ فروند بوئینگ و ۲۰ فروند ای‌تی‌آر) جمعا تعداد ۱۶ فروند هواپیما (۳ ایرباس و ۱۳ فروند ای‌تی‌آر) به هما تحویل شده که در مورد آنها علاوه بر شناسایی بهای تمام‌شده خرید هواپیماها مبلغ ۱۳۲ میلیارد ریال به‌عنوان پیش‌پرداخت سرمایه‌ای در سرفصل دارایی‌های ثابت مشهود به طرفیت سرفصل تسهیلات مالی منظور شده است.

به گزارش تسنیم، درآمدهای عملیاتی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۹ حدود ۲ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال قبل از آن (۹۸) حدود ۸۰۰ میلیارد تومان کاهش را نشان می‌دهد.

زیان خالص ایران ایر در سال  ۹۸ بالغ بر ۱۵۱۰ میلیارد تومان بوده که با رشد حدود ۱۳۰ درصدی به ۳۴۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصادو مسکن وزارت راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.