چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / حمایت بیش از ۲ هزار نفر از بنیاد نیکوکاری مراقبت از دختران معلول
حمایت بیش از ۲ هزار نفر از بنیاد نیکوکاری مراقبت از دختران معلول

حمایت بیش از ۲ هزار نفر از بنیاد نیکوکاری مراقبت از دختران معلول

مراقبت از دختران معلول بالای چهارده سال از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، سید حسن تقوی، مدیر عامل بنیاد خیریه دختران معلول بالای چهارده‌ سال مهمان شب گذشته جشن رمضان بود.

وی در این برنامه از فعالیت‌های خود در زمینه موکب‌داری گفت و همچنین از نحوه و تاثیر کمک‌های مردم در پیش بردن کارها صحبت کرد. او در ادامه در رابطه با دیگر فعالیت‌های نیکوکارانه خود توضیح داد.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری گفت: من متولد ۷۳ هستم و حدود یک دهه است که فعالیت‌های نیکوکارانه خود را آغاز کردم. این فعالیت‌ها در اربعین آغاز شدند و  در ابتدا فقط به عنوان همراهان موکب‌داران در کاروان‌ها حضور داشتم اما تقریبا در سال ۹۱ اولین کاروان را با دوستان خود بردم. در یک برهه از زمان نیز به همراه دوستانم گروه جهادی تشکیل دادیم و ساخت‌ و ساز لازم در زمین موکب خریداری شده را انجام دادیم. با گذر زمان بحث موکب ما گسترش پیدا کرد و اکنون بیش از ۳۰ هزار متر زمین خریداری کرده‌ایم.

تقوی ادامه داد: اکنون در حال ساخت یکی از بزرگ‌ترین زائرسراهای طریق نجف و کربلا هستیم که به صورت خشت فروشی به مردم ارائه داده می‌شود. افراد از طریق فضای مجازی و آشنایان می‌توانند زمین‌های مورد نظر را تهیه کنند. تمامی فعالیت‌های ما منتی به تاسیس بنیاد نیکوکارانه شد و اکنون چندسالی است که فعالیت داریم و توانسته‌ایم یکی از بزرگترین مراکز توانبخشی را در یکی از محروم‌ترین مناطق تهران راه‌اندازی کنیم. تقریبا به بیش از ۶ هزار نفر با نیازهای جدی خدمات داده‌ایم.

وی افزود: من کارشناسی توانبخشی دارم و به همین دلیل فعالیت نیکوکارانه در همین جهت دارم و همچنین به صورت جداگانه از طریق کارهای حوزه توانبخشی کسب درآمد می‌کنم. البته اکنون یک سالی است که میزان فعالیت‌های نیکوکارانه ما بسیار افزایش پیدا کرده و شش ماهی می‌شود که موظف به نگهداری از یک مجموعه حمایت از دختران بالای چهارده‌سال هستیم. این مرکز تحت نظر بهزیستی است که دختران دارای معلولیت شدید ذهنی در آنجا حضور دارند و مدیریت حمایت از آن‌ها با ما است.

وی گفت: شاید باورنکردنی باشد اما ما هیچ متولی جز مردم نداریم. مهم‌ترین مسئله برای اعتماد مردم به ما سابقه گذشته و نتیجه‌های آینده ما است. زمانی که مردم نتیجه مورد نظر خود را در فعالیت‌های ما می‌بینند می‌توانند اعتماد کنند و تمایل داشته باشند که به ما کمک کنند. اکنون ما بیش از ۱۳۰ پرسنل تخصصی در مرکز خود داریم که به صورت شبانه‌روزی از دخترانی که معلولیت ذهنی دارند مراقبت می‌کنند. خوشبختانه با اعتماد مردم به ما و کمک‌هایی که از سوی آن‌ها شکل می‌گیرد ما اکنون توانسته‌ایم هزینه بیش از یک میلیارد در ماه را تامین کنیم.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری اظهار کرد: انجام کارهای نیکوکارانه بدون همراهی خانواده غیرممکن است. اصل ماجرا در زندگی من همسرم است که توانسته تمامی فعالیت‌های من را بپذیرد و مشوق باشد. ایشان همیشه من را به ادامه مسیر تشویق کرده و امیدواری بسیاری به وجود آورده است.

تقوی گفت: ما به غیر از مراقبت از دختران معلول به صورت مناسبتی توزیع بسته‌های غذایی و پخش بسته‌های گوشت قرمز را داریم. همچنین یک تعداد خانواده تحت پوشش ما هستند که برای اقدامات پزشکی و درمانی مورد حمایت قرار می‌گیرند. گروه ما بیش از ۲ هزار عضو و حامی دارد اما به طور کلی ۵ مدیر اصلی فعالیت‌ها را مدیریت می‌کند. تیم تشکیل دهنده مستقیم و فعال ما نیز حدود ۱۴۰ پرسنل دارد.

وی ادامه داد: ما سعی داریم بهترین خدمات را به خانواده‌ها و نیازمندان ارائه دهیم. تیم ما پذیرای کمک حضوری از سوی مردم هستیم که می‌توانند به ما بپیوندد و با توجه به حرفه خود کمک‌رسانی کنند. من آرزو دارم روزی فرا برسد که دیگر نیازی به حضور خیرین و نیکوکاران وجود نداشته باشد و افراد بتوانند بدون نیاز و حمایت کسی به زندگی ادامه دهد.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.