صفحه اصلی / اصناف / انتظار داریم مالیات اصناف در سال ۱۴۰۰ افزایشی نداشته باشد
انتظار داریم مالیات اصناف در سال ۱۴۰۰ افزایشی نداشته باشد

انتظار داریم مالیات اصناف در سال ۱۴۰۰ افزایشی نداشته باشد

کسب و کار نیوز- نشست فوق العاده کميسيون بيمه و ماليات اتاق اصناف تهران با حضور ابراهيم درستي نماينده اصناف در سازمان امور مالياتي و نايب رئيس اول اتاق اصناف تهران، محمدرضا جعفريان مشاور مالياتي اتاق اصناف تهران و اعضاي کميسيون در خصوص بررسي نحوه توافق مالياتي اصناف و سازمان امور مالياتي در راستاي تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی در خصوص توافق مالیاتی اصناف و سازمان امور مالیاتی در این جلسه پیرامون تعیین مالیات عملکرد ۱۴۰۰ مودیان صنفی در راستای تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م اظهار داشت: طی دوسال اخیر بخاطر شرایط کرونایی شاهد رکود و تعطیلی های پیاپی برای اصناف کشور بوده ایم و از دولت محترم انتظار داریم مالیات اصناف در سال ۱۴۰۰ افزایشی نداشته باشد.

ابراهیم درستی نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران افزود: در دوران کرونا با گروه بندی صنوف کاملا مشخص است که کدام صنوف فعال و کدام تعطیل بوده اند، درخواست ما از اسمان امور مالیاتی اینست که صنوفی که تعطیل بوده اند از پرداخت مالیات معاف و سایر صنوف براساس عملکرد و درامد مستند مالیات اخذ گردد.

درستی با بیان شرایط اصناف در سال های اخیر گفت: در دوسال گذشته کسب و کار واحدهای صنفی تحت تاثیر اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا قرار گرفتهاند از این رو از دولت انتظار داریم تا از واحدهای صنفی حمایت کند. اصناف در تمامی وقایع ملی همراه مردم و دولت بودهاند و در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیز ازهمان ابتدا اتاق های اصناف سراسر کشور و اتحادیههای صنفی صنوف را هدایت کرده اند تا سطح رعایت بهداشت در خدمات افزایش یابد و خوشبختانه همکاری بسیار خوبی ایجاد شد.

نماینده اصناف در سازمان امورمالیاتی تاکید کرد: تمامی مغازه ها و واحدهای صنفی دارای پروانه کسب و شناسنامه مالیاتی هستند و همواره مالیات می پردازند، اما آیا سازمان امور مالیاتی رکود این چند سال را قبول دارد؟ همواره توسط مسئولان سازمان امور مالیاتی عنوان میشود که باید درآمدهای مالیاتی افزایش یابد؛ اما این افزایش درامد باید از محل فرار مالیاتی تامین شود و نه اینکه به واحدهای صنفی که مالیات می پردازند، سختگیری شود و برگه های تشخیص چند برابری برای آنها نوشته شود، این عادلانه نیست.

وی گفت: اصناف با پرداخت مالیات عادلانه کاملا موافق هستند اما اگر درآمدهای مالیاتی کم است، باید مانع از فرارهای مالیاتی شد و مالیات ها را از کسانی که پرونده مالیاتی ندارند، مطالبه کرد.

درستی در پایان بیان داشت: متاسفانه در این دوسال و شرایط رکود اقتصادی شاهد دریافت مالیات همراه با افزایش توسط سازمان امور مالیاتی از اصناف بودیم. از وزیر محترم اقتصاد و دارایی و مسئولان سازمان امور مالیاتی درخواست می کنیم که در دولت سیزدهم از اصناف حمایت و با اصلاح ایرادات گذشته، در راستای تحقق عدالت مالیاتی و ارتقای سطح رضایتمندی مودیان گام بردارد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.