صفحه اصلی / اصناف / برندها / بهترین نرم افزارهای CRM خارجی و ایرانی
بهترین نرم افزارهای CRM خارجی و ایرانی

بهترین نرم افزارهای CRM خارجی و ایرانی

نرم افزارهای CRM به دلیل قابلیت‌ها و توانایی‌های منحصر به فردی که دارند، توانسته‌اند توجه بسیاری از کسب‌وکارها را در بازار جهانی، فارغ از اندازه و حیطه شغلی‌شان به خود جلب کنند.

بر طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۶، نرخ استفاده از CRM در مدت یک سال از ۵۶% به ۷۴% افزایش یافته است. همچنین بر طبق پیش‌بینی گارتنر ارزش بازاریابی CRM در سال ۲۰۱۷ به میزان ۳۶٫۴ میلیارد دلار در سطح جهان است.

به دلیل میزان اهمیت بالا و تاثیرگذاری این ابزارها در رشد کسب‌وکارها، در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی بهترین نرم افزارهای     CRM ایرانی و خارجی، ویژگی‌های هر یک را مورد بررسی قرار دهیم. اما قبل از هر چیز بهتر است برای آشنایی کاربران زوم تک ابتدا به تعریف نرم افزار CRM بپردازیم.

نرم افزار CRM چیست؟

 CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. به زبان ساده، نرم افزار CRM مرکز مدیریت سفر مشتریان از اولین نقطه تماس تا بسته شدن معاملات آنها با کسب‌وکارهاست. این نرم افزار علاوه بر مدیریت فروش و ارتباط با مشتری، به شما در ردیابی مشتریان، رشد، بازگشت مجدد و وفادارسازی آنها نیز کمک خواهد کرد.

بهترین نرم افزارهای CRM

نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری زیادی در بازار جهانی وجود دارند که در این مقاله به بررسی چند نمونه از بهترین این نرم افزارها می‌پردازیم.

Salesforce CRM

شرکت Salesforce یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین شرکت های ارائه دهنده خدمات CRM در سطح دنیا است. هر چند که نرم افزار CRM Salesforce مملو از ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی است، اما با این حال استفاده از آن بسیار ساده بوده و نیاز به یادگیری مهارت خاصی ندارد.

Salesforce به مشاغل کوچک و خرده فروشی‌ها کمک می‌کند تا تمام تعاملات مشتریان احتمالی و فعلی را از اولین نقطه تماس تا قطعی شدن معامله پیگیری کرده و حساب‌های آنها را مدیریت کنند. همچنین این ابزار قابلیت ادغام ایمیل داخلی را با Gmail و Outlook داشته و گزارش‌ها را به صورت منظم به‌روزرسانی می‌کند.

وجود چنین قابلیت‌هایی در Salesforce باعث می‌شود که به جدیدترین داده‌های مشتریان دسترسی پیدا کنید و بتوانید به سرعت موانع و چالش‌های ایجاد شده در هر مرحله از فرایند فروش را شناسایی و رفع نمایید.

پس از نصب این برنامه می‌توانید با توجه به تغییرات و پیشرفت‌های به وجود آمده در کسب‌وکارتان عملکرد آن را ارتقا دهید. به عنوان مثال، می‌توانید پس از نصب Salesforce قابلیت‌هایی مانند امتیازدهی خودکار مشتریان احتمالی، پیش‌بینی استراتژی‌های مناسب فروش و تعاملات بین تیمی، ایجاد کاتالوگ محصولات، قیمت‌ها، قراردادها و سفارش‌های فروش و غیره را به آن اضافه کنید.

همچنین Salesforce اخیرا یک عامل تحقیقاتی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را منتشر کرده است که در شناسایی و ایجاد ارتباطات تجاری به شما کمک می‌کند. این ابزار می‌تواند از طریق تجزیه ‌و تحلیل رفتارها، مشتریان احتمالی‌ را شناسایی کرده و به رشد کسب‌وکار کمک کند.

استفاده از این سیستم به علت قیمت بالا، پیچیدگی راه‌اندازی نرم‌افزار و عدم پشتیبانی از زبان فارسی محدود شده است.

Zoho CRM

نرم افزار Zoho CRM یک انتخاب مناسب برای تیم‌های دورکار و متخصصان فروش است. از آنجایی که اپلیکیشن Zoho ، عملکرد مشابهی با نسخه دسکتاپ آن دارد و به‌روزرسانی‌های لازم را به موقع انجام می‌دهد، همیشه جدیدترین اطلاعات مشتریان، در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن Zoho CRM این است که امکان دسترسی آفلاین به داده‌های CRM و ویرایش آنها را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید تماس‌ها، بازدیدهای مشتریان و سایر فعالیت‌ها را مستقیماً در Zoho ثبت کرده و یادداشت‌ها و فایل‌های صوتی را برای بازیابی و ارجاع بعدی آنها اضافه کنید. وجود این قابلیت به شما امکان دسترسی سریع به اطلاعات مورد نیازتان را در هر زمان و مکانی فراهم می‌کند.

می‌توانید از اپلیکیشن Zoho برای برنامه‌ریزی روزانه‌تان، تنظیم یادآوری‌ها، برنامه‌ریزی فعالیت‌ها، ارسال ایمیل‌ها، یا به حداکثر رساندن میزان بهره‌وری از تخصص تیم فروش‌تان استفاده کنید.

این شرکت پشتیبانی‌های محدود و پولی ارائه کرده و نرم‌افزار مناسبی برای استفاده در ایران نیست.

 

Hubspot CRM

نرم‌افزار سی آر ام شرکت Hubspot یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای CRM خارجی است که در سال‌های اخیر مورد توجه تعداد زیادی از کاربران دنیا قرار گرفته است. این ابزار علاوه بر اینکه یک مرکز عالی برای جمع‌آوری و ذخیره‌سازی داده‌ها است، کمک می‌کند تا از این داده‌ها برای بهبود عملکرد و اتخاذ تصمیم گیری‌های مناسب استفاده کنید.

سی آر ام HubSpot، مناسب کسب‌و‌کارهای‌ کوچکی‌ست که به دنبال قابلیت گزارش‌دهی و تجزیه وتحلیل داده‌ها هستند. طرح رایگان این نرم افزار شامل بیش از ۹۰ الگوی گزارش است که می‌توانید از بین آنها گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کرده و روی داشبوردتان تنظیم کنید. هزینه‌ پشتیبانی و آموزش این نرم‌افزار جداگانه از مشتری‌ها دریافت می‌شود و محدودیت‌های بسیار زیادی در شخصی‌سازی دارد.

همچنین HubSpot گزارش‌هایی را در مورد مکالمات نمایندگان با مشتریان (چه از طریق چت انجام شود چه ایمیل و یا تلفن) برای تشخیص زمان و نحوه پاسخگویی آنها، به شما ارائه می‌دهد.

این ابزار دارای ویژگی‌های محبوب دیگری نیز هست. مانند:

  • زمانبندی جلسات
  • خودکارسازی فرآیندهای تجاری
  • اتصال به ابزارهای شخص ثالث
  • همگام سازی و پاکسازی داده‌های مشتری

Zendesk

استراتژی‌های فروش زمانی بیشترین کارایی را دارند که تمام اعضای تیم در بخش‌های مختلف، برای پیاده‌سازی آنها با یکدیگر هماهنگ باشند. Zendesk CRM ابزاری مناسب برای به حداکثر رساندن میزان همکاری میان بخش‌های مختلف یک شرکت است.

این ابزار، داده‌های تماس مشتریان را با تیم‌های فروش، بازاریابی، پشتیبانی و غیره به اشتراک گذاشته و از این طریق از ایجاد مشکلات و یا مسائل تکراری جلوگیری می‌کند.

سطح ابتدایی Zendesk Sell انتخاب مناسبی برای مشاغل بسیار کوچک و خرده‌فروشی‌هاست. این برنامه شامل ویژگی‌های اصلی CRM مانند کاریز فروش تنظیم‌پذیر، گزارش‌دهی اولیه، ثبت و ذخیره‌سازی اسناد مشتریان و غیره است. همچنین این برنامه به شما در موارد زیر کمک می‌کند:

  • تقسیم و فیلتر مشتریان احتمالی و فعلی
  • ایجاد کمپین‌های ایمیلی
  • ایجاد تعامل موثر با مشتری
  • ادغام با سایر برنامه‌های مهم تجاری

در نسخه‌های گران‌تر شاهد فضای ذخیره‌سازی بیشتر، پیش‌بینی فروش و تجزیه‌ و تحلیل پیشرفته تماس‌ها و غیره خواهید بود. ایمیل‌های انبوه و قالب‌های ایمیل نامحدود هم جز ویژگی‌های نسخه‌های گرانتر هستند که با توجه به قیمت دلار، ‌به صرفه نخواهند بود.

 

 نرم افزار CRM دیدار

نرم افزار CRM دیدار یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزارهای CRM ایرانی ا‌ست که روی بهبود خدمات مشتری، افزایش فروش و جذب مشتریان جدید متمرکز است. CRM دیدار به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا از طریق جمع آوری اطلاعات مشتری، گردش‌ کار ایجاد کرده و فروش خود را افزایش دهند.

هر چند که اکثر سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری، کار سازمان‌دهی داده‌ها را به خوبی انجام می‌دهند، اما CRM دیدار بهره‌گیری از این داده‌ها را به حداکثر میزان ممکن می‌رساند. از قابلیت‌ها و ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایگاه قوی برای ثبت و ذخیره‌سازی اطلاعات مشتریان
  • حفظ تعاملات موثر با مشتریان
  • ایجاد کمپین‌های بازاریابی موفق
  • ایجاد گردش کار و اتوماسیون فعالیت‌ها
  • پشتیبانی مادام‌العمر و جلسات آموزش رایگان
  • تجزیه‌وتحلیل فروش با ضمانت افزایش ۳۰۰٪ میزان فروش
  • ایجاد برنامه‌های وفاداری و افزایش نرخ حفظ و بازگشت مشتری
  • ادغام با سایر برنامه‌های مهم تجاری و اجتماعی
  • بازاریابی پیامکی و ایمیلی
  • به‌روزرسانی‌های رایگان و متنوع (دو هفته یک‌بار) بر اساس بازخوردهای مشتریان
  • سیستم ابری با نرم‌افزار موبایلی کاملا فارسی
  • و غیره

منبع : زوم تک

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.