صفحه اصلی / اصناف / برندها / مهاجرت کاری به کانادا
مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

اخذ ویزای کار این روزها از طریق وکیل مهاجرت به کانادا یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. سالانه نیروی متخصص زیادی با در دست داشتن ویزای کار موقت به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند. وضعیت اقتصادی و رفاه اجتماعی مناسب در این کشور و نیز جمعیت نسبتا کم آن، باعث شد تا کانادا به یکی از گزینه‌های اصلی برای مهاجرت کاری تبدیل شود. بنابراین متخصصین می‌تواند از طریق روش‌هایی زیر به این کشور مهاجرت نمایند که عبارتند از:

  • اکسپرس اینتری
  • خود اشتغالی
  • استارتاپ

با این حال اداره امور اجتماعی و رفاه کانادا، همینطور کارفرمای کانادایی باید به شخص متقاضی مجوز کار موقت ارائه دهند تا فرد بتواند وارد این کشور شود. ضمن اینکه هرکدام از ایالت‌های کانادا می‌توانند طبق درخواست و نیاز برنامه‌های این کشور، اقدام به جذب متخصصین نمایند.

مهاجرت از طریق کار به کانادا، معمولاً مناسب کارآفرینان و افرادییست که از مهارت و تخصص خاص و مورد نیاز این کشور برخوردار هستند. همین امر دولت کانادا را ملزم می‌کند تا کسب و کار جدیدی برای مهاجران بوجود آورده و با ایجاد شغل‌های خاص رقابت اقتصادی را در مقیاس جهانی رقم زند.

عوامل بسیاری وجود دارد که نشان دهنده این است، علاوه‌بر مهاجرت تحصیلی به کانادا، اقامت از طریق کار به این کشور یکی از روش‌های برتر مهاجرتی است که عبارتند از:

  • سطح بالای کیفیت زندگی
  • برخورداری از امنیت بالا
  • هزینه و مالیات پایین مرتبط با کسب و کار
  • وضعیت اقتصادی مطلوب و سطح رفاهی بالا
  • برخورداری از قوانین برای شروع کسب و کار

شرایط اخذ ویزای کار برای مهاجرت به کانادا

روش‌های متفاوتی برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد اما در این بین مهاجرت از طریق کار که یکی از پرطرفدارترین نوع مهاجرت ایرانیان به کانادا محسوب می‌شود، از دو روش معمول برخوردار است که عبارتند از:

مهاجرت به کانادا از طریق job offer، در روش جاب آفر یا پیشنهاد کاری، شخص متقاضی پس از بررسی لیست مشاغل کانادا و یافتن تخصصی که در آن مهارت دارد، می‌تواند از طریق موسسات کاریابی و کارفرمایان کانادایی، پیشنهاد شغلی دریافت نماید.

مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر

در روش اسکیل ورکر «نیروی کار ماهر» اما درخواست کننده باید از لحاظ مهارت و تخصص ارزیابی شود. در این ارزیابی نیاز به امتیاز ۶۰ تا ۱۰۰ بوده که با توجه به آن، فرد نسبت به سایر متقاضیان انتخاب خواهد شد.

چگونگی دریافت ویزای کار کانادا

هنگامی که شما از طریق ویزای کار برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌نمایید قطعا باید از امتیازات کافی از جمله: سن، تحصیلات، سابقه کاری، زبان و … برخوردار باشید. علاوه‌بر این باید پس از برخورداری از موارد ذکر شده باید، مراحلی را طی نمایید تا در آخر بتونید ویزای کار کانادا را دریافت کنید.

  • کارفرمای کانادایی باید اسپانسر یا حامی شما باشد تا دعوتنامه کاری (job offer) ارسال نماید.
  • کارفرمای باید از وزرات کار کانادا گزارش بررسی بازار کار را در خصوص شغل مورد نظر استعلام کند (LIMA). نکته قابل توجه اینست که LIMA برای گرفتن job offer در برخی مشاغل ضروری نیست (برخی از مشاغل را در بر می‌گیرد).
  • و در مرحله آخر، ویزای کار را درخواست می‌دهید و منتظر می‌مانید تا صادر شود.

بعد از دریافت جاب آفر (job offer) از کارفرما، بسیار مهم است که بتوانید او را برای تمدید دوباره ویزای کار از طریق خود متقاعد کنید.

چگونگی دریافت ویزای کار از وزارت کار انادا

برای اینکه شما بتوانید از طریق جاب آفر ویزای کار کانادا را دریافت نمایید، لازم است تا وزارت کار کانادا، گواهی تاییدیه‌ای را تحت عنوان نیاز بازار کار کانادا که توسط نیروی استخدام شونده ارائه می‌شود، تایید نماید. این فرآیند ارزیابی بازار کار کانادا را LIMA می‌نامند.

پس از درخواست کارفرما، وزارت کار کانادا به بررسی استخدام نیروی کار خارجی در شغل مورد درخواست متناسب با نیاز بازار کار این کشور می‌پردازد. همچنین وضعیت استخدامی نیروهای کار بومی در کانادا سنجیده می‌شود که آیا فرد مشابهی که ساکن و بومی در کاناداست، می‌تواند در شغل مربوطه استخدام شود یا خیر. بدیهی است در صورتی که نیروی کار کانادایی برای عنوان شغلی مربوطه در بازار کار کانادا حضور داشته باشد، اولویت با او بوده و این درخواست مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

درواقع، یک کارفرمای کانادایی باید به وزارت کار این کشور اثبات نماید که به قدر کافی برای یافتن نیروی کار در داخل خاک کانادا جستجو نموده، ولی موفق به یافتن فرد مناسب نشده است. به همین علت اقدام به درخواست دعوت نامه برای نیروی کار، خارج از کانادا نموده است. پس از بررسی دقیق درخواست و صحت سنجی آن، وزارت کار کانادا در مورد صدور تاییدیه LIMA تصمیم گیری می‌کند. در مرحله بعد، تاییدیه درخواست برای نیروی کار خارجی ارسال می‌شود. حال، متقاضی مدارک خود را به ESDC ارائه می‌دهد تا مجوز کار موقت کانادا را بگیرد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کانادا

  • داشتن یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای مقیم و یا شهروند کانادایی
  • ارسال درخواست دریافت ویزای کار به اداره مهاجرت کانادا
  • برخورداری از تجربه و سابقه کار تخصصی به همراه بیمه
  • ارائه گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه
  • برخورداری از تمکن مالی

هزینه ویزای کار کانادا

هزینه ویزای کار کانادا شامل:

  • هزینه درخواست بررسی مدارک از سفارت کانادا،
  • هزینه انگشت نگاری و هزینه open work permit holder می‌شود

 این مبلغ، بسته به نوع ویزای کاری کانادا در سال ۲۰۲۲ (همانند: ردیف شغلی، تخصصی بودن شغل، گذراندن دوره‌های خاص برای شغل مورد نظر، هزینه‌های مربوط به وکیل و …) متفاوت می‌باشد.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.