صفحه اصلی / اسلایدر / شاخص بورس مثبت شد/ روز خوب پالایشی های بورس
شاخص بورس مثبت شد/ روز خوب پالایشی های بورس

شاخص بورس مثبت شد/ روز خوب پالایشی های بورس

بازار سهام به دنبال تداوم حضور خریداران فرصت طلب، امروز نیز با نماگرهای سبزپوش روبرو شد؛ بازاری که با رصد نماگرهای اقتصادی ترجیح می دهد با گام های محتاط اما امیدوار قدم بردارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۸۱۰۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲.۶۷۶ واحدی عدد ۳۸۲ هزار و ۹۶۹و احد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۶.۰۹۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵.۸۱۳ واحد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۷۲۵ هزار واحد را تجربه کرد. در بورس تهران امروز ۱۰ میلیارد و ۷۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۸۲ هزار و ۵۴۸ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۰۹ واحد افزایش به رقم ۲۰ هزار و ۳۸ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۸.۲۹۶ میلیارد تومان معامله شد که از این رقم مبلغ ۴.۱۵۶ میلیارد تومان ناشی از عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز فولاد مبارکه با ۱.۳۲۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس با ۱.۱۴۷ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۱.۱۰۴ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد خوزستان با ۳۶۱ واحد، ایران خودرو با ۲۹۵ واحد و سایپا با ۲۸۹ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

بازار سهام به دنبال تداوم حمایت معامله گران اغلب حقوقی و همچنین تکاپوی سهامداران فرصت طلب برای جمع آوری سهام در روز گذشته، امروز نیز با نماگرهای یکدست سبز پوش روبرو شد و تحت تأثیر انتظارات تورمی و احتمال تداوم رشد نرخ ارز همچنان شاهد حضور خریداران در کف بازار بود.

هر چند که ارزش معاملات بازار نسبت به روزهای قبل پایین‌تر آمده اما جریان نقدینگی در گروه‌های بورسی ادامه دارد.

در این بین اغلب معامله گران ترجیح می‌دهند با نزدیک شدن به موعد انتشار گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها در آستانه فصل مجامع، با گام‌های محتاطانه تر اما امیدوار در بازار قدم بردارند.

در میان سهم‌های شاخص ساز امروز، گروه پالایشی‌ها در کانون توجه معامله گران بازار بودند در عین حال در گروه خودرویی‌ها نیز سرمایه گذاری سایپا و سرمایه گذاری رنا دوباره برای بازیگران این سهم جذاب شده است.

شنیده‌ها از جابجایی دارایی‌ها در گروه سایپا و همچنین تحرک برخی معامله گران حرفه‌ای در سرمایه گذاری سایپا اصلی ترین دلایل توجه بورس بازها در این سهم است.

به نظر می‌رسد با تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام در کنار برخی تحرکات مشکوک در سهم‌های شاخص ساز بازار می‌توان انتظار داشت که شاخص کل بورس تهران از کانال حمایتی فعلی عبور کرده و سطوح جدیدی در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بر تابلو معاملات درج نماید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.