صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / بحران آب باید مدیریت شود
بحران آب باید مدیریت شود

رئیس کمیسیون کشاورزی:

بحران آب باید مدیریت شود

رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: باید در حوزه آب مدیریت خوبی داشته باشیم زیرا بحران خشکسالی یک تا دو سال گذشته وجود داشته و از نظر نزولات امسال نیز سال مطلوبی نیست.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدجواد عسکری در نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر و معاونین وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته سال بسیار سختی بوده و در بخش کشاورزی بحران داشته‌ایم.

وی افزود: الحمدالله با مدیریت شکل‌ گرفته در وزارت جهاد کشاورزی بحران فروکش کرد و نقاط ضعف وجود داشته برطرف شده است.

به گفته عسکری، با همدلی و همکاری بین کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی می‌توان به یک نقطه مطلوب دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی باید پیش برویم، گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده که هر سه مرتبط با بخش کشاورزی است.

عسکری یادآور شد: اگر این حوزه مهم نبود قطع به‌یقین مقام معظم رهبری در ابتدای سال به مباحث و مسائل بخش کشاورزی اشاره نمی‌کردند.

وی افزود: اشارات مقام معظم رهبری مأموریت همه ما را خطیرتر و سنگین‌تر می‌کند و باید در این راستا هم‌افزایی و همفکری داشته باشیم و از کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی، یک‌صدا خارج شود.

عسکری گفت: باید در این زمینه برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای رسیدن به نقطه مطلوب نیز انجام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله آب، تصریح کرد: باید در حوزه آب مدیریت خوبی داشته باشیم زیرا بحران خشکسالی یک تا دو سال گذشته وجود داشته و از نظر نزولات امسال نیز سال مطلوبی نیست.

وی با اشاره به دام مولد و نهاده‌های مربوط به آن‌ها گفت: باید فضای امیدوار کننده‌ای را دنبال کنیم که به نتیجه مطلوب برسیم.

عسکری در پایان تصریح کرد: باید در باغبانی به سمت فضای دانش‌بنیان پیش برویم.

همچنین مطالعه کنید:

۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.