صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / رشد ۲۶ درصدی تخلیه و‌ بارگیری کالاهای اساسی در بنادر ایران طی سال ۱۴۰۰
رشد ۲۶ درصدی تخلیه و‌ بارگیری کالاهای اساسی در بنادر ایران طی سال ۱۴۰۰

رشد ۲۶ درصدی تخلیه و‌ بارگیری کالاهای اساسی در بنادر ایران طی سال ۱۴۰۰

تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی تخلیه شده در بنادر کشور طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، رشدی ۲۶ درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی سال ۱۴۰۰ معادل ۲۶ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۸۲۲ تن بوده که در قیاس با تخلیه ۲۱ میلیون و ۸۸۰ تنی کالاهای اساسی طی سال ۹۹، رشد ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه گندم طی سال گذشته معادل ۶ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۴۱۲ تن بوده که نسبت به تخلیه ۳ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۱۸۰ تنی در سال ۹۹، رشد ۸۰ درصدی داشته است.

در این میان میزان تخلیه جو معادل ۳ میلیون و ۸۷ هزار و ۴۶۸ تن بوده است که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۷۳۰ هزار و ۲۸۹ تنی در سال ۹۹، رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه ذرت نیز در سال ۱۴۰۰ معادل ۹ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۷۹۳ تن بوده که نسبت به تخلیه ۹ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۵ تنی در سال ۹۹، رشد ۴ درصدی داشته است.

همچنین میزان تخلیه سویا طی سال گذشته معادل ۴ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۷ تن بوده که نسبت به تخلیه ۳ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۷۴۷ تنی در طول سال ۹۹، رشدی معادل ۱۱ درصد را تجربه می‌کند.

میزان تخلیه برنج هم معادل ۳۱۵ هزار و ۶۰۱ تن بوده که نسبت به تخلیه ۲۱۴ هزار و ۴۴۷ تنی آن در سال ۹۹، رشدی برابر ۴۷ درصد داشته است.

تخلیه شکر در بنادر کشور در سال ۱۴۰۰ حدود ۱ میلیون ۳۸ هزار و ۸۶ تن بوده که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۵۳۴ تنی آن در سال ۹۹، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در این میان میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت یاد شده معادل یک میلیون و ۵۹۷ هزار و ۴۲۵ تن بوده که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۸ تنی این کالای اساسی در سال ۹۹، حاکی از رشد ۴۵ درصدی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.