صفحه اصلی / اسلایدر / درخواست بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد در نشست سران قوا
درخواست بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد در نشست سران قوا

مشاور رییس جمهور:

درخواست بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد در نشست سران قوا

مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد اروند، گفت: 13 دی‌ماه قانونی ابلاغ شد که اکنون تولیدکننده باید دو تا سه‌بار مالیات بدهد که درخواست داشتیم این موضوع در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، «سعید محمد» در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خوزستان که به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: مرز بین‌المللی شلمچه تأثیر بسیار زیادی در حوزه تجارت، ترانزیت و گردشگری دارد اما متأسفانه این ظرفیت اکنون تعطیل مانده که امید است با عملیاتی شدن پایانه صادراتی شلمچه شاهد تغییر در وضع موجود باشیم.

وی، توریسم علمی را باعث بهبود معیشت دانست و افزود: سرمایه‌گذار وقتی در منطقه حضور پیدا می‌کند که قوانین خلق‌الساعه وجود نداشته باشد و مشوق‌هایی تعیین شود.
مشاور رییس جمهور افزود: منطقه آزاد باید خارج از محدوده گمرکی باشد، ۱۳ دی‌ماه قانونی ابلاغ شد که بر اساس آن اکنون تولیدکننده باید دو تا سه‌بار مالیات بدهد که درخواست داشتیم این موضوع در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار بگیرد.

سعید محمد، تصریح کرد: وقتی موضوعی در خصوص مناطق آزاد مطرح می شود باید تیم کارشناسی از مناطق آزاد حضور داشته باشند.

مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی با تأکید براینکه قانون وضع شده اخیر مجلس باید متوقف شود، افزود: اختلافات جزیره‌ای باید رفع شود زیرا این نوع نگاه باعث عدم منفعت برای تولیدکننده می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.