صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / رشد ۲۳۳ درصدی پروازهای بین‌المللی تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰
رشد ۲۳۳ درصدی پروازهای بین‌المللی تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰

رشد ۲۳۳ درصدی پروازهای بین‌المللی تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰

ررسی عملکرد ۱۱ ماهه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی در سال ۱۴۰۰ از رشد ۲۳۳ درصدی پروازهای بین‌المللی و رشد۵۴ درصدی پروازهای عبوری نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ خبر می‌دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ به ‌ترتیب ۲۸۲ هزار فروند و ۱۲ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (در پروازهای داخلی ۲۳۵ هزار فروند و در پروازهای بین‌المللی ۳.۶ هزار فروند) به ترتیب ۲۰ درصد و ۲۳۳ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله روند نشست و برخاست هواپیما مشخص شد، بیشترین میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۳۳۸ هزار و ۲۷ هزار فروند ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ با عملکرد ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۱۷ درصدی و ۵۵ درصدی را نشان می دهد.

همچنین، میزان اعزام و پذیرش مسافر در پرواز های داخلی و بین المللی در ۱۱ ماهه سال به ترتیب ۲۴ درصد و ۵۵۱ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله روند اعزام و پذیرش مسافر هوایی مشخص شد، بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر پروازه های داخلی و بین المللی به ترتیب در ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۴۱ میلیون و چهار میلیون نفر ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ با عملکرد ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۳۷ درصدی و ۶۷ درصدی را نشان می دهد.

تعداد پروازهای عبوری از فراز کشور در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۱۵۱ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ (۹۸ هزار فروند) ۵۴ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله پرواز های عبوری از فراز کشور مشخص شد، بیشترین میزان پرواز عبوری در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۳۹۱ هزار فروند ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ با عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶، کاهش ۶۱ درصدی را نشان می دهد.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.