صفحه اصلی / اصناف / برندها / بررسی قیمت لامپ ال ای دی
بررسی قیمت لامپ ال ای دی

بررسی قیمت لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی یکی از جدید ترین و بهترین گزینه ها برای تامین نور محیط است که مجموعه ای از دیود های نوری را شامل می شود.

لامپ ال ای دی یکی از جدید ترین و بهترین گزینه ها برای تامین نور محیط است که مجموعه ای از دیود های نوری را شامل می شود. از مزایای انواع لامپ ال ای دی می توان به مواردی مانند طول عمر و بازدهی نور بالا، مصرف پایین انرژی، نور ملایم و یکنواخت، عدم انتشار پرتو های یو وی و آی آر، عدم استفاده از گاز جیوه، تولید حرارت پایین، مقاومت در برابر ضربات احتمالی و… اشاره کرد. این لامپ های از تنوع بالایی برخوردار بوده و در مدل های مختلفی تولید و به فروش می رسند تا مشتریان بتوانند با توجه به نیاز های خود، از این آنها بهره کافی را ببرند. با این اوصاف ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی قیمت انواع لامپ ال ای دی بپردازیم و نکات مهمی را در رابطه با این موضوع بیان کنیم.

انواع لامپ های ال ای دی و نور آنها

همانطور که پیشتر ذکر شد، تولید کنندگان لامپ ال ای دی به دلیل فراهم کردن نیاز های تمامی مشتریان، این محصولات روشنایی را در مدل های متنوعی عرضه می کنند. لامپ ال ای دی حبابی، لامپ ال ای دی فیلامنتی، لامپ هالوژن ال ای دی (SMD-COB) و لامپ ال ای دی تیوپی انواعی از لامپ های ال ای دی هستند که در بازار ارائه می شوند.

رنگ نور در این لامپ های بر حسب کلوین و بر اساس شاخص دمای رنگ تعیین می شود. همچین مشخص کردن منبع نور به وسیله مقایسه آن با رنگ یک جسم سیاه صورت می پذیرد. جسم سیاه تمام نور منعکس شده را جذب و هیچگونه نوری را از خود ساطع نخواهد کرد. از این رو اگر عدد نهایی مربوط به دمای رنگ بیش از چهار هزار کلوین باشد، آن را تحت عنوان نور سرد و اگر این عدد پایین تر از سه هزار کلوین باشد، آن را به عنوان نور گرم می شناسیم.

طول عمر و بازده نوری انواع لامپ های ال ای دی چقدر است؟

طول عمر و بازده نوری لامپ دو مسئله قابل توجه و بسیار پر اهمیت در خرید لامپ های ال ای دی هستند. لامپ های ال ای دی مرغوب موجود دارای طول عمری در حدود ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ ساعت می باشند که در مقایسه با سایر لامپ ها همچون لامپ های رشته ای و هالوژنی بیشتر است. همچنین بر خلاف لامپ های قدیمی، طول عمر لامپ های ال ای دی به تعداد دفعات روشن و خاموش کردن بستگی ندارد.

بازده نوری بالا از دیگر مزیت های لامپ های ال ای دی است که پیشتر به آن اشاره شد. لامپ های ال ای دی دارای بازدهی بین ۷۴ تا ۱۲۰ لومن بر وات هستند که نسبت به دیگر لامپ ها بسیار بیشتر است. در ادامه حدود قیمت لامپ های ال ای دی را به طور دقیق بررسی می کنیم.

حدود قیمت لامپ ال ای دی حبابی

لامپ های ال ای دی حبابی از پر مصرف ترین و جایگزینی برای لامپ های قدیمی محسوب می شوند. سرپیچ این نوع از لامپ ها عموما از نوع e14 و e27 بوده و نور مطلوبی را تولید می کنند. همچنین حباب به کار گرفته شده در این لامپ ها از ایجاد نور خیره کننده جلوگیری به عمل می آورد. لامپ های ال ای دی حبابی ۱۰،۹، ۱۲، ۲۰، ۲۵ وات و.. اغلب در رنج قیمت متوسط و مناسبی عرضه می شوند.

حدود قیمت لامپ ال ای دی فیلامنتی

لامپ ال ای دی فیلامنتی علاوه بر کارایی و طول عمر بالا، از طراحی منحصر به فردی برخوردار بوده و در حال حاضر یکی از زیباترین لامپ های موجود در بازار هستند. لامپ های ال ای دی فیلامنتی خود به دو دسته یعنی با سرپیچ معمولی E27 و با سرپیچ شمعی E14 تقسیم بندی می شوند و در ولتاژهای پایین تری نسبت به لامپ های ال ای دی حبابی به دست مشتریان می رسند. این لامپ ها امکان جایگزین شدن با هالوژن های قدیمی را برای ما فراهم می سازند و اغلب برای نورپردازی لوستر هایی که دارای کلاهک یا شید هستند مورد استفاده قرار می گیرند. لامپ های ال ای دی فیلامنتی در رنج قیمت تقریبا یکسانی با لامپ های ال ای دی حبابی ارائه می شوند.


حدود قیمت لامپ ال ای دی هالوژنی

نسل جدید لامپ های ال ای دی، لامپ های هالوژنی با تکنولوژی سی او بی (COB) و اس ام دی (SMD) نام دارد. لامپ های هالوژنی در سایزها و اندازه های کوچک، نور بسیار چشم نوازی را از خود ساطع می کنند و انواع اس ام دی آنها برای تامین روشنایی فضاهایی با نور یکنواخت کاربرد دارند. همچنین لامپ های هالوژنی سی او بی برای نقاطی که نیازمند نور متمرکز هستند به کار می رود. لامپ های ال ای دی هالوژنی به دلیل استفاده از تکنولوژی های به روز دنیا، در مقایسه با سایر لامپ های ال ای دی دارای قیمت بالاتری می باشند.

حدود قیمت لامپ ال ای دی تیوپی

لامپ های ال ای دی تیوپی جایگزین مهتابی های فلورسنت قدیمی هستند و در کنار زیبایی ظاهری، کارایی و مصرف برق کمتری دارند. لامپ های ال ای دی تیوپی در ولتاژ های مختلفی از جمله ۸، ۹، ۱۸، ۲۳ و ۲۷ وات در اختیار خریداران قرار می گیرند. این دسته از لامپ های ال ای دی به دلیل کارایی متفاوتی که دارند، به طبع در رنج قیمت بالاتری نسبت به سایر لامپ ها قرار می گیرند.

نکات مهم در خرید انواع لامپ ال ای دی

در هنگام تهیه و خرید مدل های مختلف لامپ ال ای دی از جمله حبابی، تیوپی، فیلامنتی و… می بایست به چند فاکتور مهم توجه کنیم. این فاکتور ها به ترتیب عبارت اند از سرپیچ لامپ(سوزنی، پیچی و استارتی)، شکل حباب لامپ(شمعی، اشکی، هالوژنی، رفلکتور، حبابی یا استاندارد و استوانه ای)، زاویه نوردهی، میزان نوردهی و دمای رنگ نور. در این میان، انتخاب برند یک برند تولید کننده معتبر لامپ ال ای دی بسیار اهمیت دارد. اغلب تولیدکنندگان شناخته شده در این حوزه محصولات خود را با تضمین کیفیت کالا و به همراه گارانتی های طولانی مدت عرضه کرده تا مشتریان از مرغوب بودن کالای مد نظر اطمینان حاصل فرمایند.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.