صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / حفظ قدرت خرید کارمندان و کارگران در سال آینده
حفظ قدرت خرید کارمندان و کارگران در سال آینده

حفظ قدرت خرید کارمندان و کارگران در سال آینده

یک کارشناس حوزه کار با اشاره به تصمیم‌های خوب دولت در بحث افزایش حقوق کارگران و کارمندان، گفت: افزایش دستمزد آنقدری که آن را برجسته و پررنگ می‌کنند، موجب بحران در کسب و کار و تعدیل نیروهای کار نخواهد شد و انتظار داریم با کنترل قیمت‌ها و تورم شرایط برای حفظ قدرت خرید کارگران و کارمندان در سال آینده فراهم شود.

حمید حاج‌اسماعیلی در ارزیابی مصوبه افزایش دستمزد شورای عالی کار گفت: در بحث دستمزد معتقدم که دولت هم در بخش کارگران و هم کارمندان اقدامات و تصمیمات خوبی اتخاذ کرد، به شرط اینکه با کنترل قیمت‌ها و تورم شرایط را برای حفظ قدرت خرید کارگران و کارمندان فراهم کنیم، لذا انتظار داریم سال آینده مدیریت و کنترل شایسته‌ای بر بازار حاکم شود تا این افزایش مزد بر سفره کارگران و معیشت آنها تاثیر مثبت خود را بگذارد.

وی درباره برخی انتقادها نسبت به مصوبه دستمزد و نگرانی بابت تعدیل نیروهای کار تاکید کرد: افزایش دستمزد تا این اندازه نمی‌تواند مشکل‌ساز باشد و آن را در اخراج کارگران تا این حد پررنگ نمی دانیم و با کسانی که این افزایش را بهانه می کنند و باعث می شوند حقوق کارگر تضییع شود، موافق نیستیم.

این کارشناس حوزه کار تاکید کرد: هر سال این انتقادها را به بحث تعیین دستمزد از طرف کارفرمایان داریم؛ حتی کارگران هم بابت این مسأله انتقادهایی دارند چراکه رشد فزاینده تورم قدرت خرید آنها را کاهش می دهد ولی آن قدر که افزایش دستمزد را برجسته و پررنگ می‌کنند که موجب بحران در کسب و کار خواهد شد، چنین اعتقادی ندارم.

به گفته حاج اسماعیلی، اگر قیمت‌ها کنترل شود و سال جدید با خبر خوب اجرایی شدن توافق هسته‌ای همراه باشد، می‌توان امیدوار بود شرایط جدیدی به لحاظ بهتر شدن وضعیت کسب و کارها و بنگاه‌ها در کشور به وجود آید و وضع معیشت خانوارها بهبود یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.