صفحه اصلی / اقتصادی / رشد ۴۳ درصدی تعیین تکلیف پرونده‌های متروکه/ خاندوزی: باید جریان ورودی و خروجی کالاها کنترل و زمان ماندگاری کالا به حداقل برسد
رشد ۴۳ درصدی تعیین تکلیف پرونده‌های متروکه/ خاندوزی: باید جریان ورودی و خروجی کالاها کنترل و زمان ماندگاری کالا به حداقل برسد

رشد ۴۳ درصدی تعیین تکلیف پرونده‌های متروکه/ خاندوزی: باید جریان ورودی و خروجی کالاها کنترل و زمان ماندگاری کالا به حداقل برسد

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه لایحه دو فوریتی برای کاهش مشکلات اموال تملیکی به مجلس ارسال شده است، گفت: باید جریان ورودی و خروجی کالاها کنترل شود و زمان ماندگاری کالا در انبارهای سازمان اموال تملیکی به حداقل برسد.

به گزارشکسب و کار نیوز به نقل از  خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی در نشست سراسری مدیران سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در تعامل ویژه و خاصی با سایر دستگاه ها می‌تواند ایفای نقش کند و می‌تواند بسیار بهتر از گذشته عمل کند. در ماه‌های اخیر نیز تلاش‌های خوبی در زمینه انبارها و اقدامات اجرایی صورت گرفته است.

وی افزود: البته سقف‌هایی نیز وجود دارد که اگر دستگاه‌های دیگر همکاری لازم را نداشته باشند شاهد بلاتکلیفی بلند مدت کالاها خواهیم بود. امیدوار هستیم با رویکرد جدید که در دولت و قوه قضائیه وجود دارد، بر چالش عدم همکاری‌ها فائق شویم. پرونده‌های سازمان در این مدت به شدت افزایش یافته است که تعیین تکلیف آنها نیازمند همکاری بین دستگاهی است.

وزیر اقتصاد گفت: یک لایحه دو فوریتی برای کاهش مشکلات این حوزه به مجلس ارسال شده است که امیدوار هستیم پس از اتمام بررسی بودجه در مجلس به سرعت رسیدگی شود.

وی ادامه داد: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و باید بیش از این جریان ورود و خروج کالا به سازمان اموال تملیکی را مدیریت کنیم. موضوع انبارداری و ظاهر آن در درجه دوم است و مهم‌تر از این مسئله این است که ورودی کالاها کنترل شود. جهت‌گیری باید به سمت کنترل جریان ورود و خروج صورت بگیرد نه افزایش انبارها.

خاندوزی تاکید کرد: در مسئله ارتباطات سامانه‌ای نیز ما باید در یک مهلت مشخص تمامی اقدامات و ارتباطات را به صورت برخط انجام دهیم و حداقل در چارچوب انبارها و استان‌ها مهم این کار باید به اتمام برسد تا شاهد ثمرات آن باشیم. در مواردی نیز که نیاز به عرضه و فروش وجود دارد باید از این سامانه‌ها استفاده شود. قطعا فروش سامانه‌‌ای باید گسترش پیدا کند و دستگاه‌های نظارتی نیز باید در این خصوص همکاری کنند.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: با وجود اینکه در سال‌های گذشته وضعیت بدتر بود اما حساسیت روی این موضوع وجود نداشت. باید از این توجه برای حل مشکلات حداکثر استفاده را کرد و اگر این دیدگاه وجود داشته باشد تقابل دستگاه‌ها به تعامل تبدیل خواهد شد.

رشد ۴۳ درصدی تعیین تکلیف پرونده‌های متروکه نسبت به مدت مشابه سال جاری/تمامی کالاها تا ابتدای سال آینده کد دار خواهند شد

اجتهادی رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه پس از سفر مهر ماه رییس جمهور به گمرک بوشهر، کالاها به سرعت تعیین تکلیف شده است و رونمایی از طرح اصلاح ساختار سازمان امروز رونمایی خواهد شد، گفت: در این مدت اقدامات زیادی در خصوص رفع موانع تعیین تکلیف و تخلیه انبارها (حراج الکترونیک، تشکیل کارگروه مشترک با قوه قضائیه، تهیه پیش‌نویس مصوبه هیئت دولت برای تعیین تکلیف خودروهای رسوبی، احصا کالاهای قاچاق و روسبی) و اصلاح ساختار سازمان(ساماندهی انبارها، افزایش فروش با استفاده از سامانه‌ها) صورت گرفته است.

وی در خصوص ارتباط سامانه‌ها گفت: با توجه به تاکیدات صورت گرفته اتصال کامل با سامانه تعزیرات و گمرک انجام شده است. در موضوع پرونده‌ها نیز ۵۵ درصد رشد امحا پرونده‌ها را شاهد هستیم. استرداد ۳۳ درصد، فروش ۳۸ درصد و در مجموع نیز تعیین تکلیف پرونده ها ۴۳ درصد رشد داشته است. همچنین ارزش پرونده‌های تعیین تکلیف شده نیز ۳۷ درصد رشد داشته است. کد دار شدن کالاها و ساماندهی انبارها نیز تا ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.