صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / بخشنامه دستمزد ۱۴۰۱ ابلاغ شد
بخشنامه دستمزد ۱۴۰۱ ابلاغ شد

بخشنامه دستمزد ۱۴۰۱ ابلاغ شد

با ابلاغ بخشنامه دستمزد ۱۴۰۱ از سوی وزیر کار، همه کارگاه‌های مشمول قانون کار از فروردین ماه سال آینده مکلف به اجرای مصوبه افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد کارگران هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، اعضای شورای عالی کار ۱۹ اسفند ماه با افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ موافقت کردند و پایه حقوق کارگران با این تصمیم، از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به بیش از ۴ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.

به دنبال تصویب افزایش دستمزد ۱۴۰۱ در شورای عالی کار، مبلغ حق مسکن که برای امسال ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده بود به ۶۵۰ هزار تومان افزایش یافت. این پیشنهاد جهت اجرا نیازمند تصویب هیات وزیران است که البته وزیر کار اعلام کرده قول تصویب آن را از دولت گرفته‌ایم.

با مصوبه ۱۹ اسفند ماه شورای عالی کار، مبلغ بن خواربار نیز به ۸۵۰ هزار تومان افزایش یافت. این میزان پیش از این ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده بود.

با افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۱ و محاسبه سایر مزایای شغلی و جانبی مزد، دریافتی کارگران در سال آینده به بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال امضای صورتجلسه دستمزد ۱۴۰۱، بخشنامه دستمزد را به تمام کارفرمایان و واحدهای مشمول قانون کار ابلاغ کرد.

شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه (دولت، کارفرمایان و کارگران) در جلسه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ پس از بحث و بررسی راجع به تعیین حداقل مزد سال ۱۴۰۱، در اجرای ماده (۴۱) قانون کار با در نظر گرفتن مصالح کارگران در انطباق هر چه بیشتر درآمد آنان با سطح معیشت و همچنین با توجه به مقتضیات بنگاه‌های تولیدی و کارفرمایان و شرایط اقتصادی جامعه، حفظ و نگهداشت نیروی کارآمد و ماهر و انتظام و عدالت مزدی کارگاه‌ها به اجماع و اتفاق آرا موارد جلسه را به تصویب رساندند که مفاد آن جهت اطلاع اینجا قرار داده می‌شود.

با ابلاغ بخشنامه دستمزد ۱۴۰۱ از سوی وزیر کار، کارفرمایان فرصت دارند تا سیستم خود را با میزان افزایش حداقل مزد و مزایای جانبی نظیر حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد انطباق دهند تا جهت پرداخت حقوق و مزایا در پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ مشکلی وجود نداشته باشد.

بخشنامه دستمزد ۱۴۰۱ ابلاغ شد

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.