صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران لازم بود
افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران لازم بود

یک فعال کارگری تاکید کرد

افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران لازم بود

نماینده سابق کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزد کارگران تورم و حجم نقدینگی را بالا نمی برد، معتقد است: افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران به جهت تقویت معیشت آنها لازم بود.


ولی الله صالحی در ارزیابی افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران ابراز عقیده کرد و گفت: رقم دستمزدی که به تصویب رسید، حاصل اجماع و اقناع نمایندگان کارفرمایی و کارگری و دولت بود و بعد از یک جلسه طولانی این تصمیم گرفته شد. معتقدم این میزان افزایش نه تنها خوب بوده بلکه لازم هم بوده است تا اوضاع و احوال معیشتی کارگران به لحاظ کالاهای اساسی که در سفره آنها نقش محوری و تاثیرگذاری دارد، بهبود یابد.

وی ادامه داد: طبعا خروجی و آثار افزایش دستمزد را باید در ماه‌های آتی ببینیم و انتظار داریم هم بازار و هم قیمت کالاهای اساسی به درستی مدیریت شود تا تاثیر مثبت خود را بر سفره کارگران بگذارد و اگر بنا بر افزایش قیمت کالاها است این افزایش باید منطقی باشد.

صالحی تاکید کرد: در شرایطی که بعضا روزانه و ماهانه رشد قیمتها اتفاق می‌افتد، لازم است که افزایش دستمزد صورت گیرد تا جامعه کارگری قدرت خرید داشته باشد و بتواند از عهده هزینه‌های زندگی بر آید و معیشت حداقلی او تامین شود.

نماینده سابق کارگران در شورای عالی کار در عین حال در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اثرات تورمی این میزان افزایش دستمزد، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود با افزایش حقوق و دستمزد کارگران، حجم نقدینگی بالا می‌رود و تورم ایجاد می‌کند از نگاه بنده اینگونه نیست، پولی که به کارگر در قبال کار پرداخت می‌شود تورم ایجاد نمی‌کند. آن پولی تورم زا است که بدون تلاش و زحمت پرداخت و به جامعه تزریق شود. البته برخی کارگاه‌های کوچک و صنوف ممکن است دچار مشکل شوند ولی انتظار می رود دولت تسهیلات و بسترهایی فراهم کند که این واحدها بتوانند در شرایط اقتصادی موجود خودشان را  به مسیری که منجر به رونق و شکوفایی می‌شود، نزدیک کنند.

به گفته وی،  تحولات و تکانه های پیش آمده اعم از تحریم و نرخ ارز مشکلاتی را در باب اقتصاد ایجاد کرده که لذا لازم است به تدریج آنها را مدیریت کنیم و در یک مسیر معقول و منطقی قرار بدهیم.

این فعال کارگری در پایان با بیان اینکه در عین حمایت از صنوف و کارگاههای کوچک در سال آینده باید مراقب معیشت کارگران باشیم که دچار آسیب نشود، ابراز امیدواری کرد: قیمت کالاهایی که در سبد معیشت کارگران دیده شده سال آینده به درستی مدیریت و جلوی رشد فزاینده قیمت‌ها و تورم گرفته شود تا مبادا افزایش دستمزد را بی اثر کند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.