صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / نیروی کار و دستمزدها تورم را افزایش می‌دهد؟
نیروی کار و دستمزدها تورم را افزایش می‌دهد؟

نیروی کار و دستمزدها تورم را افزایش می‌دهد؟

فدرال رزرو هشدار داد که در صورت ادامه کمبود نیروی کار و افزایش سریع دستمزدها، تورم ممکن است بیشتر از حد انتظار باقی بماند و این نهاد اعتقاد قبلی خود به تورم گذرا را کنار بگذارد تا دیدگاه محتاطانه‌تری از چگونگی تحول اقتصاد ایالات‌متحده ارائه دهد.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از  ایسنا به نقل از رویترز، در آخرین گزارش سیاست پولی فدرال رزرو به کنگره که دو بار در سال ارائه می‌شود، فدرال رزرو اعلام کرد که افزایش قیمت‌ها از سال گذشته گسترش یافته است و نیروهای محرک آنها دیگر محدود به مسائل زنجیره تامین نیستند.

افزایش دستمزدها و کمبود نیروی کار در ایالات‌متحده نیز تاحدودی موثر بوده است و اگر این موارد کاهش نیابد، تورم ممکن است پایدارتر شود. در حالی که فدرال رزرو می‌گوید برخی فشار بر قیمت کالاها در ماه‌های آینده با بهبود توزیع عرضه کاهش می‌یابد اما اگر کمبود نیروی کار ادامه یابد و دستمزدها سریع‌تر از بهره‌وری افزایش یابد، ممکن است فشارهای تورمی تداوم داشته باشد و همچنان گسترش یابد.

داده‌های جدید منتشر شده نشان می‌دهد که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو تا ژانویه ۶.۱ درصد افزایش یافته است که سه برابر سطح دو درصدی مورد نظر فدرال رزرو است. فدرال رزرو اعلام کرده است، برای مقابله با تورم فزاینده، از ماه آینده شروع به افزایش نرخ بهره خواهد کرد و انتظار می‌رود تورم در سال با سیاست‌گذاری مناسب کاهش یابد.

این گزارش نشان داد که افزایش بهره‌وری در همه‌گیری به دلیل شکل‌گیری مشاغل جدید، استفاده گسترده دورکاری و افزایش خودکارسازی تسریع شد. فدرال رزرو گفت: به نظر می‌رسد تلاش افراد در پاسخ به کمبود اشتغال و مشکلات استخدام افزایش یافته است و احتمالا بالاتر از سطوح پایدار خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.