صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / گام های بلند دانیال موج در ارائه خدمات به صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی
گام های بلند دانیال موج در ارائه خدمات به صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی

گام های بلند دانیال موج در ارائه خدمات به صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت *هلدینگ دانش بنیان* دانیال موج با معرفی 15 پروپوزال در حال انجام به خدمات ارائه شده توسط این هلدینگ در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ما،دکتر صمد صمدیانی در نشست تخصصی تحول دیجیتال هوش مصنوعی و بهینه سازی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که درحاشیه سومین همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس جزیره کیش برگزار شد با تقدیر از برگزار کنندگان نمایشگاه به برخی از فعالیت های هلدینگ دانیال موج به عنوان یک شرکت دانش بنیان اشاره کرد و افزود: شرکت دانیال موج در راستای حضور در میان شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی تلاش کرده است تا از اندوخته ای ۱۵ ساله در این مسیر بهره گرفته و با تجربه و توانمندی بالا به این عرصه ورود کند.
وی تاکید کرد: با توجه به حساسیتی هایی که در فعالیت شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد درخواست تجربه کافی برای ورود به این حوزه از سوی مدیران آن امری قابل پذیرش و ضروری است و ما در این مورد سعی کردیم ۱۵ سال تجربه را برای فعالیت در این عرصه متمرکز کنیم.
مدیرعامل هلدینگ *دانش بنیان* دانیال موج با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تلاش برای شکوفا سازی توانمندی های جوانان ایرانی در این شرکت خبرداد و افزود: دانیال موج هم اکنون دارای ۱۱ شرکت زیرمجموعه و دپارتمان های تخصصی در حوزه های مختلف تکنولوژی های روز دنیا با بیش از ۳۰۰ نیروی متخصص بومی در سطح دکتری ، اساتید دانشگاه و کارشناسی ارشد است که از آن جمله می توان به شرکت فناوری ارتباطات نوری که در زمینه زیرساخت های ارتباطی امن در شبکه مخابراتی کشور در حال فعالیت و ارائه خدمت است و شرکت توسعه فناوری اطلاعات هشت بیت که در هشت حوزه تخصصی منجمله هوش مصنوعی در حال ارائه خدمات تخصصی است، اشاره کرد.
وی افزود: هم اکنون بیش از ۴۰۰۰ نقطه مخابراتی تحت پوشش تحهیزات دانیال موج قرار دارد و هر ارتباط تلفنی و اینترنتی از روی خطوط این شبکه عبور می کند و در حال حاضر صادرات این خدمات به شرکت های مخابراتی منطقه نیز انجام می شود. و *هلدینگ دانیال موج* در حوزه شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی نیز آماده ارائه خدمات امن ارتباطی است.
صمدیانی با اشاره به امکان ارائه خدمات دیتا ماینینگ( پایش گران هوشمند ساز کسب وکار) در هلدینگ دانیال موج افزود: از ۴ سال پیش بحث های دیتا ماینینگ در سطح دیتا بیس های *حجیم* مانند تحلیل و آنالیز داده های بورس کشور که حدود ۷۰۰ میلیون رکورد بوده است توسط نرم افزارهای این شرکت در حال انجام است و نتایج خوبی نیز کسب شده است که این فعالیت در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز توسط بخش هوش مصنوعی و هوشمند سازی قابل انجام است.
وی با بیان اینکه یکی ازمباحث مهم در جهان امروز بهره گیری از اینترنت اشیاء و هوشمند سازی است تاکید کرد: این شرکت ۵ سال است که در این حوزه سرمایه گذاری کرده است و با بومی سازی این تکنولوژی امکان فعالیت در بخش های مختلف را مورد مطالعه قرار داده و در برخی از شبکه ها و اپراتورهای خاص در حال بهره برداری از ظرفیت های این تکنولوژی بوده و همچنین به دنبال کسب بازارهای جهانی در این عرصه است تا این پلتفرم ها را به کشورهای خارجی صادر کند.
مدیرعامل *هلدینگ دانش بنیان* دانیال موج همچنین توضیح داد: در بحث ارتباطات رادیویی و امنیت دیتای شبکه *صنعتی* و حمله هایی که در این بخش روی می دهد بی تردید ارتباطات و ایمن بودن امر مهمی است و ما در این بخش *شبکه های خصوصی* خاصی را به صورت بومی طراحی کردیم.
به گفته وی ، در بحث داده کاوی دیتاماینیگ *و* واکاوی داده های کلان در جهت تحقق اهداف استراتژی سازمان ها و طراحی های مدل های هوش مصنوعی و طراحی مدل های مانیتورینگ و پیش بینی منابع سازمان ها و فعالیت هوشمند سازمان ها نیز از مواردی است که دپارتمان های این شرکت دیده شده است.
وی افزود: هلدینگ دانیال موج در حوزه های معدن و حمل و نقل، تاسیسات و محیط زیست، کشاورزی و دامپروری، سایبری و نظامی، آتش نشانی، بیمارستان، خانه، راه آهن، شیلات، شهر هوشمند، فروشگاه های زنجیره ای، مدیریت بحران، بیمه، منطقه آزاد، گلخانه، مجموعه های ورزشی و صنعت نفت و گاز و پتروشیمی فعال است.
صمدیانی افزود: تمامی استانداردهای بین المللی وداخلی در زمینه محصولات این شرکت اخذ شده و نیازی به اجرای پایلوت و نمونه آن ها وجود ندارد و محصولات این شرکت در بازار در عرصه های مختلف در حال استفاده بوده و ترند بازار است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نیاز به همراهی و نگاه ویژه مدیران شرکت های فعال در این عرصه به فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آن ها دراخذ مجوزهای لازم برای ورود به این بخش است افزود: بحث کاربردهای *داده کاوی و هوش مصنوعی* را می توان در حوزه های اکتشاف و استخراج و فرآوری نفت و پتروشیمی وگاز با وجود دیتاهایی که از قبل وجود دارد (که دیتاهای خام زیادی وجود دارد ) و باید پالایش و آنالیز و تحلیل *،* شده و به ارائه نتیجه منجر شده و ارزش افزوده برای ما ایجاد کند *را* به کار برد.
وی تاکید کرد: با استفاده از اینترنت اشیاء در صنایع نفت و گاز تعدادِ بیشتری از نقاط کلیدی با هزینه کمتر متصل و بصورت دائم پایش می‌شود. اینترنت اشیاء می‌تواند به نظارت بر بخش‌های مختلفِ خطوط انتقال مانند لوله ها، پمپ‌ها و فیلتر‌ها کمک کند.همچنین بکارگیری اینترنت اشیاء در صنایع نفت و گاز امکان نظارت بر سطح گاز‌های مضر، میزان فشار و سایر پارامترهای با اهمیت را فراهم می‌کند. به این‌ ترتیب خطرات احتمالی برای کارکنان حداقل می‌شود. همچنین به محض ایجاد خطر می‌توان مطلع شده و از بروز حادثه پیشگیری نمود. شبکه بیسیم اینترنت اشیاء، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌تواند داده‌های بیشتر و دقیق‌تری را برای شرکت فراهم کند و در نهایت عملکرد را به ظرفیت بالاتری برساند. دما، فشار و جریان سطح مخازن، دِبی (گذر حجمی) و آهنگ جریان، دما و فشار و … برخی از پارامترهای کلیدی هستند که در پالایشگاه‌ها باید در فاصله زمانی کوتاهی مورد بررسی و نظارت قرار گیرند. تجهیزات تحت فشار از مهم ترین واحدهای صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی بوده که پایش سلامت آنها بسیار با اهمیت می باشد. پایش وضعیت و سلامت دستگاه ها، تشخیص زود هنگام شرایط غیر طبیعی مانند شکستگی و فرسایش می تواند به جلوگیری از نشتی و عواقب مخرب بعدی آنها کمک کند.
وی به انعقاد قرارداد با پژوهشگاه صنعت نفت نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست های نظام و کشور در بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان و استفاده از تکنولوژی ها نوین در این صنعت با پژوهشگاه صنعت نفت برای استفاده از دانش های هوش مصنوعی در دانیال موج تفاهم نامه ای امضاء کردیم.
به گفته صمدیانی استفاده از الگوریتم های هوشمند جهت بهینه سازی سیتم توزیع بخار – طراحی سنسورمجازی Soft Seneor برای مجتمع های عملیاتی پالایشگاهی و پتروشیمی، طراحی و ساخت دستگاه های تشخیص واندازه گیری آلاینده های زیست محیطی در آب، پساب، هوا وخاک – توسعه سیستم هوشمند، اختلاط نفت خام و فرآورده برای بهبود کیفیت نفت خام صادراتی و مصرفی در کشور – استفاده از روش های هوش مصنوعی در تخمین آسیب *سازندی* در فرآیند ازدیاد برداشت – پایش و پاکسازی آلودگی های خاک و آب های زیرزمینی – استفاده از فناوری دیجیتال با هدف کنترل خوردگی در میادین نفت و گاز – بهینه سازی پارامترهای موثر برعملیات اسید کاری با رویکرد چاه محور- بهینه سازی همزمان Real Time Optimization فرآیند تصفیه هیدورژنی برش های نفتی – آنالیز هوشمند عملیات حفاری جهت پیش بینی مشکلات حفاری – استفاده از هوش مصنوعی در تخمین خواص الکتریکی سنگ مخزن – طراحی و ساخت سامانه نوسانگیر هوشمند گاز مصرفی مبتنی بر نانو فناوری ANG – استفاده از فناوری های دیجیتال در واحدهای اولفین به منظور بهینه سازی سوخت و احتراق – به کار گیری فناوری اینترنت اشیاIOT در مدیریت یکپارچه چاه های میادین نفتی و گاز ایران – طراحی و توسعه سیستم نشت یابی آنلاین در مقیاس پایلوت برای خطوط انتقال مایعات با قابلیت اتصال به جلوه های نوین نسل چهارم صنعت پروپوزال هایی است که هلدینگ دانیال موج در حال فعالیت و انجام روند مطالعاتی آن هاست.
وی حضور در این نمایشگاه را فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت های دانش بنیان و بهره گیری از فرصت های موجود برای ادامه فعالیت و حمایت از فرزندان نخبه کشور توسط شرکت ها و صنایع بزرگ برشمرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.