صفحه اصلی / سرخط خبرها / فرآیند صدور مجوزها از سوی سازمان دامپزشکی را تسهیل می کنیم
فرآیند صدور مجوزها از سوی سازمان دامپزشکی را تسهیل می کنیم

رئیس سازمان دامپزشکی:

فرآیند صدور مجوزها از سوی سازمان دامپزشکی را تسهیل می کنیم

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: فرآیند صدور مجوزها از سوی سازمان دامپزشکی را تسهیل می کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران، اعضای هیات مدیره این اتحادیه با سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور دیدار کرده و خواستار رفع مشکلات شدند.

محمد مهدی نهاوندی، عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران در این جلسه اظهار کرد: اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران ۸۴ عضو داشته و ۷۰ درصد واردات نهاده های دامی منهای سهم دولتی ها از واردات کالای اساسی را انجام می دهند.

وی افزود: پیش از این فرآیند کار میان سازمان استاندارد و سازمان دامپزشکی کشور به صورت موازی انجام می شد که این امر هزینه بسیاری را به فعالان اقتصادی تحمیل می کرد. اما اکنون که این نمونه برداری ها به صورت مشترک صورت می گیرد بخشی از معضلات در مسیر ترخیص کالاهای اساسی کاهش یافته است.

این مسئول صنفی با تاکید بر ضرورت کاهش زمان اعلام نتایج آزمایشات از کالاهای اساسی ادامه داد: این امر موجب می شود تا علاوه بر کاهش هزینه های تحمیلی به فعالان اقتصادی؛ ریسک فسادپذیری کالاها نیز به حداقل برسد.

اخذ نتایج آزمایشگاهی زمان بر شده است

درادامه این جلسه، ناصر ایمانی مشاور عالی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران اظهار کرد: متاسفانه مراحل ترخیص کالا به دلیل طولانی بودن فرآیند اخذ نتایج آزمایشگاهی بسیار زمان بر شده است.

وی افزود: کالاهای وارداتی توسط شرکتهای بین المللی بازرسی و گواهی کیفیت و سلامت(جهت تراریخته نبودن محصول) دریافت می کنند. ضمن اینکه در پرونده وارداتی تمامی کالاها اطلاعات مرتبط در زمینه تراریخته بودن یا ارگانیک بودن محصول قید شده است بنابراین نیازی به تکرار این آزمایشات و یا طولانی کردن فرآیند جوابدهی نیست.

مشاور عالی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران ادامه داد: بررسی کیفیت کالاهای اساسی که مستقیما با سلامت انسان در ارتباط است جزو وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور است اما لازم است به منظور کاهش هزینه های ناشی از تاخیر در ترخیص کالاها اقدامات لازم جهت کوتاه شدن بازه زمانی برای نمونه برداری و ارسال جواب آزمایشها صورت بگیرد.

فرآیند صدور مجوزها حتما اصلاح می شود

سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه اظهار کرد: در شرایط جهاد اقتصادی که دشمنان برای آسیب زدن و از بین بردن ملت ایران از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند، بدون شک بررسی سلامت و کیفیت مواد غذایی امری الزامی است زیرا دشمن می تواند با ارسال مواد غذایی آلوده اقدام به آسیب رساندن به ایرانیان نماید بدون اینکه در این جنگ از بمب و اسلحه ای استفاده شود.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور باید از سلامت و کیفیت کالاهای وارداتی اطمینان قلبی حاصل نماید اما لازم است تا برای تسهیل شرایط واردات وترخیص کالا فرآیند صدور مجوزها و اعلام نتایج آزمایشات سهل تر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید براینکه نباید مدت زمان جوابدهی به آزمایشات بیش از بازه زمانی تعیین شده طول بکشد، خاطرنشان کرد: فرآیند صدور مجوزها حتما اصلاح خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.