صفحه اصلی / اجتماعی / علت “عدم واریز عیدی بازنشستگان” مشخص شد
علت “عدم واریز عیدی بازنشستگان” مشخص شد

علت “عدم واریز عیدی بازنشستگان” مشخص شد

در حالی وارد ماه پایانی سال ۱۴۰۰ شده‌ایم که هنوز عیدی بازنشستگان پرداخت نشده است که با پیگیری‌های صورت گرفته، دلیل آن مشخص شد.

به گزارش  کسب و کار نیوز به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ عدم واریز عیدی بازنشستگان توسط سازمان تأمین اجتماعی در این روزها موجب گلایه بازنشستگان شده است و بر همین اساس مراجعات بسیاری به کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور انجام شده است اما همچنان بازنشستگان پاسخ روشنی را برای عدم دریافت عیدی خود از این کانون‌ها دریافت نکرده‌‌اند.

پیگیری‌های صورت گرفته توسط خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که هنوز مصوبه دولت مبنی بر پرداخت عیدی به بازنشستگان به وزارت رفاه و در ادامه به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ نشده است و به همین علت هنوز عیدی بازنشستگان به حساب آنها واریز نشده است.

البته پیش از این و در تاریخ ۱۷ بهمن ماه امسال، میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره زمان پرداخت آن به بازنشستگان  تأکید کرده بود که این سازمان همچنان منتظر مصوبه هیئت دولت درباره مبلغ عیدی بازنشستگان است و به محض اینکه این مصوبه به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شود، فرآیند پرداخت آن انجام می‌شود.

این در حالیست هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، به دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران اجازه داد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خریدخدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌­ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به‌طور تمام‌وقت اشتغال به کار دارند (به‌استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار)، مبلغ ثابت ۱۶ میلیون ریال به‌نسبت مدت خدمت تمام‌وقت در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت کنند.

همچنین به‌موجب این مصوبه، پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خریدخدمت، قراردادی و موقت به‌نسبت خدمات تمام‌وقت آنان در سال ۱۴۰۰ است و در هر حال میزان عیدی این‌گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

علاوه بر این، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه ازکارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان ازکارافتاده کلی نیز به‌مبلغ ثابت ۱۶ میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذی‌ربط قابل پرداخت است.

همچنین به مشمولان این تصویب‌نامه که براساس قوانین و مقررات مربوط از کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد برخوردار هستند، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه، در راستای حمایت از خانواده مبالغی به‌شرح زیر توسط مرجع پرداخت‌کننده عیدی، بابت همسر مبلغ ثابت ۴ میلیون ریال و بابت هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.