ثبت شرکت در زمینه های مختلف و با روش های مختلفی انجام می شود. این کار در تمامی شهرهای ایران از جمله مشهد مقدس انجام می شود. مهم ترین چیزی که در مورد به ثبت رساندن شرکت باید بدانید این است که این کار باید با دانش و اطلاعات کافی انجام شود تا زمان و هزینه تان هدر نرود. در ادامه نکات مهمی را در این مورد بازگو می کنیم.
انواع مختلف شرکت از زبان ثبتی نو
بر اساس قوانین موجود، شرکت تان را می توانید در ۷ گروه مختلف به ثبت برسانید
- ثبت شرکت شرکت سهامی
- ثبت شرکت مسئولیت محدود
- ثبت شرکت تضامنی
- ثبت شرکت نسبی
- ثبت شرکت غیر مختلط سهامی
- ثبت شرکت مختلط سهامی
- ثبت شرکت تعاونی تولیدی
پس اولین مرحله این است که تصمیم بگیرید شرکت تان را در چه قالبی ثبت کنید. در این تصمیم گیری باید به اهداف تان، نظر هیات مدیره و.. توجه نمایید. مشورت با کارشناسان ثبتی نو در این زمینه باعث می شود بهترین قالب بسته به نوع کسب و کار خودتان را انتخاب نمایید. آمار نشان می دهد شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص دو نوع پر تقاضا در میان انواع شرکت ها هستند.
شرایط لازم برای ثبت شرکت
صاحب یک کسب و کار هستید و یا شاید به این فکر می کنید که صاحب یک کسب و کار شوید. در هر صورت به ثبت رساندن شرکت از جمله اقدامات مهمی است که به فعالیت قانونی و وسیع شما کمک می کند. شرایط لازم برای به ثبت رساندن شرکت عبارتند از:
- باید تابعیت ایران را داشته باشید.
- داشتن مدرک تحصیلی مرتبط نیاز است.
- حداقل سرمایه لازم را می بایست در اختیار داشته باشید.
- داشتن حداقل ۱۸ سال سن لازم است.
- داشتن تمامی مجوزهای لازم ضروری است.
- گواهی عدم سوء پیشینه نیاز است.
- داشتن کد ثنا
- تمامی مراحل کار باید به صورت قانونی پیش برود.
- مدارک مورد نیاز را باید آماده کنید.
مراحل ثبت شرکت چگونه است؟
قانون و اساسنامه های موجود مراحل لازم را برایتان مشخص کرده است.
ایجاد حساب کاربری
در اولین قدم لازم است که یک حساب کاربری در سامانه مربوطه ایجاد کنید. در همین سامانه می توانید در صورت لزوم درخواست خود را ملغی کنید. امکان پیگیری تمامی مراحل کار از طریق همین سامانه وجود دارد.
تکمیل فرم ها و انتخاب نام
وقتی حساب کاربری تان را ایجاد کردید و رمز ورود دریافت نمودید باید تمامی فرم های مربوطه را پر کنید. هم چنین شما باید نوع شرکت و برند آن را هم انتخاب نمایید.
در انتخاب نام شرکت باید دقت کافی داشته باشید وگرنه بارها ممکن است نیاز به تکرار این مرحله به وجود آید. نام انتخابی باید ریشه و معنی داشته باشد. تکراری نبودن نام هم مهم است به این منظور که هیچ شباهتی با دیگر برندهای به ثبت رسیده نداشته باشد. اگر در نام شرکت از اعداد استفاده می شود این اعداد باید به صورت حرفی ذکر شود. نام انتخابی ما نمی تواند برخلاف فرهنگ، موازین شرعی و دیگر موارد مشابه باشد. اگر بخواهید اسم شهر یا منطقه را برای شرکت تان انتخاب کنید تنها در صورتی می توانید این کار را انجام دهید که در همان مکان فعالیت داشته باشید.
** اسم به ثبت رسیده هر ۶ ماه تا ۲ سال می تواند اعتبار داشته باشد. مدت اعتبار به نوع و قالب شرکت بستگی دارد. البته در مواردی این مدت اعتبار می تواند نامحدود هم باشد.
بارگذاری مدارک و طرح برند
پس از این که مراحل قبلی را به خوبی طی کردید باید مدارک لازم را بارگذاری نموده و طرح برندتان را ارائه دهید. هم چنین شما باید اسامی شرکا را درج نموده و اطلاعات تکمیلی مربوط به آن ها را هم ارائه دهید. علاوه بر این میزان سهم هر کدام از شرکا باید ذکر گردد. لازم است بدانید که همه این اطلاعات باید به صورت تکمیلی در اساسنامه ذکر گردد.
دقت کنید که اگر شرکت شما شعبه دیگری داشته باشد باید ادرس دقیق ان ها را هم ذکر کنید و شعبه مرکزی را مشخص نمایید.
پرداخت مبالغ
وقتی همه مراحل قبلی به درستی طی شود باید گزینه ثبت را بزنید و مبالغ را به صورت اینترنتی پرداخت کنید. ارائه رسید هم در این جا ضروری است.
ارسال اصل مدارک
وقتی پیامکی مبنی بر تایید مراحل قبلی را دریافت نمودید باید اصل مدارک را به آدرس اداره مربوطه ارسال کنید تا بررسی گردد.
صدور دستور ثبت
اگر تمامی مراحل به درستی طی شود و در مدارک هم مشکلی وجود نداشته باشد رئیس اداره در دفتر ثبتی دستور ثبت شرکت شما را صادر می نماید.
انتشار روزنامه رسمی
در این مرحله انتشار روزنامه رسمی انجام می شود. کاری که انجام می شود این است که آگهی ثبت شرکت شما در یکی از روزنامه های رسمی کشور منتشر می شود.
انتشار تاسیس
پس از انجام همه مراحل قبلی انتشار تاسیس انجام می شود که باید یک برگ از صفحه انتشار تاسیس شرکت را همراه با رسید پرداخت به اداره پست تحویل دهید. پس از آن قادر خواهید بود برای دریافت مجوز رسمی و قانونی تان اقدام کنید.
مدارک لازم برای ثبت شرکت چیست؟
بسته به این که بخواهید شرکت را در چه قالبی ثبت کنید مدارک لازم می تواند متفاوت باشد. برخی از مدارکی که به صورت کلی برای این کار نیاز است عبارت است از:
- ارائه فرم هایی هم چون اساسنامه، اقرارنامه و…
- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای تمامی افراد فعال در شرکت
- وجود حداقل تعداد شرکاء
- ارائه مدارک بانکی مبنی بر پرداخت مبلغ لازم
- ارائه وکالت نامه اگر وکیل کارهایتان را انجام می دهد
- ارائه فیش های پرداختی مربوطه
- ارائه همه مدارک شناسایی برای افراد فعال
** لازم به ذکر است که برای به ثبت رساندن برخی شرکت ها به دریافت مجوزهای لازم احتیاج دارید.
هزینه ثبت شرکت چقدر است؟
تمامی دفاتر ثبتی درمشهد و همه شهرهای ایران تعرفه مشخصی برای امور ثبتی دارند. این تعرفه بر اساس قانون و از طرف سازمان دارایی مشخص می شود. مزیت سپردن امور ثبتی به مراکز ثبتی معتبر این است که خیالتان از انجام سریع و درست کار راحت است. در بسیاری از مراحل، اشتباه می تواند باعث تاخیر در روند ثبت شود.
پرداختی های مربوط برای ثبت شرکت چیست؟
- برای ایجاد حساب کاربری و ثبت اولیه اطلاعات باید پرداختی لازم را انجام دهید.
- پست مدارک به اداره، هزینه دارد.
- برای انتشار آگهی در روزنامه رسمی باید وجه مد نظر را پرداخت نمایید.
- برای فیش ثبت نهایی و دریافت مجوز هم باید مبالغ لازم را بپردازید.
- در صورتی که امور را وکیل پیگیری می کند باید حق وکالت او را در نظر بگیرید.
ثبت شرکت توسط ثبتی نو
شما می توانید همه امور از جمله اخذ ایزو را به کارشناسان ما در ثبتی نو بسپارید. ما با داشتن دپارتمان های تخصصی در زمیه ثبت امور مختلف، خدماتی تخصصی در همه این زمینه ها ارائه می دهیم. می توانید طی یک مشاوره رایگان با کارشناسان، از روند کار آگاه شوید. کافی است با ما تماس گرفته و مدارک لازم را در اختیارمان بگذارید. کارشناسان ما برای ثبت شرکت شما اقدام می کنند و با تجربه و دانشی که در این زمینه دارند همه امور در اسرع وقت پیش خواهد رفت.
برگفته شده از سایت https://sabtino.com/