صفحه اصلی / اسلایدر / توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین/ اجازه رهاشدگی قیمت میوه در بازار را نمی‌دهیم
توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین/ اجازه رهاشدگی قیمت میوه در بازار را نمی‌دهیم

توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین/ اجازه رهاشدگی قیمت میوه در بازار را نمی‌دهیم

کسب و کار نیوز- قادری فر گفت: میوه شب عید از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین توزیع خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم رها شدگی قیمت در بازار به وجود آید.

به گزارش کسب و کار نیوز ،  اسماعیل قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

میوه شب عید چه زمانی و با چه قیمتی توزیع می‌شود؟

قادری فر: میوه شب عید از ۲۰ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه توزیع خواهد شد. امسال برای اولین بار در تعامل با سازمان میادین، بخشی از توزیع میوه در شبکه میادین و بخشی دیگر در شبکه هوشمند خواهد بود. پرتقال ۱۳۹۰۰ حداکثر ۱۵ تا ۱۶ هزار و پانصد هزار تومان و سیب ۱۴ هزار و پانصد هزار تومانی حداکثر با شانزده هزار تومان و با سود ۳۰ درصدی به سازمان تعاونی روستایی توزیع می‌شود.

آیا قرارداد پرتقالی را که در ۱۳ بهمن ماه به امضا رساندید ابهام دارد؟

قادری فر: اگر به مفاد قرارداد ۱۳ دی ماه مراجعه کنید قیمت ۱۳۹۰۰ تومان قید شده است. در این قرارداد تاکید شده که میوه شب عید تحت کلید سازمان تعاون روستایی برای توزیع در ایام عید با قیمت ثابت باید نگهداری شود. ما اجازه نمی‌دهیم رها شدگی در بازار به وجود آید.

بر اساس آنالیز، قیمت‌ها تعیین شده و مرجع تشخیص سازمان حمایت است. به عنوان مجری قانون فرآیند کشف قیمت انجام می‌شود. روز بیست اسفندماه به قیمت ثابت می‌رسیم. امروز ۲۷ بهمن ماه است بنده به صورت شخصی به یکی از میادین میوه و تره بار مراجعه کردم. پرتقال تامسون فاقد کیفیت و استاندارد به طور متوسط ۱۱ تا ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسید. امروز ۳۵ روز مانده به سال نو و سیب قرمز دست چین ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

چرا قیمت قرارداد با قیمت کف بازار متفاوت است؟

قادری فر: بر اساس مصوبه شورای عالی قیمت‌گذاری و کمیته راهبردی ایران باید با حضور نمایندگان دستگاه‌ها تشکیل می شد به طوریکه صورتجلسات و مستندات موجود است. از ۵ استان تولید کننده سیب و سه استان شمالی به عنوان تولیدکننده پرتقال درخواست کردیم تا میانگین قیمت های خودشان را اعلام کنند.

استان‌های تعیین شده و کارگروه‌های تنظیم بازار به این امر همت کردند و قیمت پرتقال بر اساس جدولی که تنظیم شده به تایید رسیده است.
متوسط قیمت بهای پرتقال در استان مازندران حدود ۷۵۰۰ تومان و در استان گلستان ۸۵۰۰ تومان است. ما به قیمت پایه میوه درجه یکی می رسیم.

همه مسئولیت‌های تولید و توزیع به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.بر این اساس تنها پاسخگوی نیازهای امنیت غذایی مردم و سفره های آنها وزارت جهاد و شخص وزیر جهاد کشاورزی است.

شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی طبق قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تاسیس شد و در تاریخ ۲۹ آبان ماه دستورالعمل نحوه خرید، تامین و توزیع میوه شب عید در ایام پایانی سال مصوب شد که این دستورالعمل حاوی شیوه نامه هایی است که ما را به عنوان سازمان مرکزی تعاونی روستایی مکلف می‌کند تا به عنوان مجری اهتمام ویژه ای در این راستا داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.