صفحه اصلی / سرخط خبرها / باقرزاده: افزایش مالیات سیگار باعث کاهش مصرف دخانیات می شود
باقرزاده: افزایش مالیات سیگار باعث کاهش مصرف دخانیات می شود

باقرزاده: افزایش مالیات سیگار باعث کاهش مصرف دخانیات می شود

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: با افزایش مالیات سیگار در آینده به دنبال کاهش مصرف دخانیات در کشور هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، علی اصغر باقرزاده در نشست خبری در توضیح مصوبات کمیسیون تلفیق درباره بخش بهداشت و درمان، گفت: سهم قابل توجهی در بودجه سال آینده مربوط به بخش سلامت است از جمله آن موضوع تعرفه گذاری خدمات پرستاری که سال ها بود مصوب شده بود اما به دلایلی منابع آن تامین نشد. ما در کمیسیون تلفیق بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع تخصیص دادیم.

وی افزود: ایجاد صندوق بیماران صعب العلاج و بیماران سرطانی و نادر تصویب شد و برای آن ۲۵ هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد. ۲۰ هزار میلیارد تومان آن تسهیلات ۴ درصد قرض الحسنه و ۵۰۰۰ میلیارد تومان آن وام بلاعوض است. این صندوق باید برای افراد نیازمند و محروم باشد.

وی خاطرنشان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی و پرونده الکترونیکی نیز مورد توجه قرار گرفت. همچنین کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد، چون زیرساخت های لازم برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی وجود نداشت. در سال های آینده باید سامانه مشترکی ایجاد شود تا تمامی سایت ها و درگاه ها و سامانه های نظارتی مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی متصل شده تا سال آینده بتوان کارهای دیگری را انجام داد و به دنبال آن یارانه به دست مصرف کننده واقعی رسیده و قاچاق معکوس حذف شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکی دیگر از مصوبات تلفیق را مالیات بر سیگار عنوان و اظهار کرد: منابع خوبی از مالیات سیگار به بودجه اضافه می شود، دولت این میزان را ۲۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد. کمیسیون آن را به ۱۸.۵ هزار میلیارد تومان افزایش داد. البته ما به دنبال منابع صرف نبودیم بلکه بیشتر به دنبال الگوسازی بودیم که با افزایش مالیات، کاهش مصرف دخانیات رخ دهد.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برای ایجاد خانه های بهداشت در مناطق محروم با نگاه محرومیت زدایی گفت: ماندگاری پزشکان در مناطق محروم موضوع بسیار مهمی است. ما در بودجه سنواتی تصویب کردیم که پزشکان در مناطق محروم از پرداخت مالیات معاف شوند و یا اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی بدون مطب ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنند. این گامی است برای آنکه پزشکان در مناطق محروم و در بخش های دولتی خدمتگذاری کنند.

وی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق در موضوع درباره جمعیت جوانی، گفت: در این بخش به بحث ناباروری و نازایی نگاه ویژه شده که بتواند به قانون جمعیت جوانی کمک کند. ردیف جدیدی هم در این قسمت دیده شده است.

به گفته وی، نگاه خوبی در بودجه به اورژانس و هلال احمر در ردیف ها و اوراق و هدفمندی یارانه ها دیده شده تا هلال احمر بتواند انبارهای خالی خود را پر کند و اورژانس هم تجهیزاتش را تامین کرده و بتواند خدمت رسانی مطلوبی برای مردم داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.