صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / کمبودی در دام و گوشت نیست/ نیازی به واردات نداریم
کمبودی در دام و گوشت نیست/ نیازی به واردات نداریم

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران:

کمبودی در دام و گوشت نیست/ نیازی به واردات نداریم

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: هیچ کمبودی در دام و به تبع آن گوشت نداریم. هیچ اتفاقی در تولید نیفتاده و فقط عده‌ای دلال و سودجو قصد دارند با افزایش قیمت گوشت زمینه واردات آن را فراهم کنند، در حالی که نیازی به واردات نیست و حتی با مازاد دام هم مواجهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازاحمد مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار گفت‌: دو ماه است شرکت پشتیبانی امور دام خرید حمایتی دام از دامداران را آغاز کرده است و هر کیلو دام سنگین را با قیمت ۵۹ هزار تومان از دامداران خریداری  و همچنین ذخایر استراتژیک را از منابع داخل تامین‌ می‌کند. این یعنی نه تنها هیچ کمبودی در دام نداریم، بلکه با مازاد دام هم مواجه هستیم.

وی ادامه داد:گوشت گران نشده، زیرا دام هم افزایش قیمتی نداشته است. هیچ اتفاقی در تولید هم نیفتاده که با کمبود تولید مواجه شویم. این مافیای گوشت هستند که ساز گرانی می‌زنند و قصد دارند زمینه واردات گوشت را فراهم کنند، در حالی که هیچ نیازی به واردات نیست.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران تصریح کرد: قیمت گوشت فقط با سودجویی و دلال بازی در این بازار بالا رفته است و گوشت حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان گرانتر دست مردم می رسد.

وی با بیان اینکه اگر گوشت گوساله بیش از ۱۴۰ هزار تومان به دست مصرف برسد در حق مصرف کننده اجحاف شده است، افزود: از دولت درخواست می‌کنیم که به موقع تصمیمات لازم را اتخاذ کند. البته اخیرا دولت از طریق شرکت پشتیبانی امور دام تنظیم بازار را شروع کرده و با عرضه مستقیم گوشت در میادین میوه و تره بار و همچنین عرضه اینترنتی بازار قصد تنظیم و ساماندهی بازار را دارد. قطعا با توزیع مستقیم دست سودجودیان نیز در این بین کوتاه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.