صفحه اصلی / اقتصادی / همه تولیدکنندگان تلویزیون کشور، طرح درج قیمت تولیدکننده را اجرایی کردند
همه تولیدکنندگان تلویزیون کشور، طرح درج قیمت تولیدکننده را اجرایی کردند

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور:

همه تولیدکنندگان تلویزیون کشور، طرح درج قیمت تولیدکننده را اجرایی کردند

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: ۱۵ شرکت تولیدکننده تلویزیون زیرمجموعه این انجمن، طرح درج قیمت تولیدکننده را اجرایی کردند.

«محمدرضا شهیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: دولت با اجرای این طرح به دنبال آن است تا مردم متوجه فاصله قیمتی تولیدکننده و مصرف کننده باشند و اجحافی در حق مصرف‌کنندگان نشود.

وی بیان‌داشت: اگر شرایط تولید رقابتی در کشور فراهم شود، بازاری‌ها و عوامل فروش پایین‌ترین قیمت‌های خود را ارائه خواهند کرد.

این مقام صنفی در عین حال خاطرنشان‌کرد: این طرح در مواردی همچون تولید سفارشی محصولات، یعنی وقتی برخی تجار اقدام به تامین مواد اولیه و قطعات کرده و محصول نهایی را در بعضی شرکت‌ها تولید می‌کنند، نیازمند تعیین‌تکلیف است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور با اشاره به مرتبط بودن همه بازارها و تاثیر شرایط اقتصاد کلان بر تولید، ابراز امیدواری کرد با اقدامات دولت سیزدهم در ادامه شاهد کاهش حجم نقدینگی، ثبات نرخ ارز و کاهش اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی و غیره باشیم که همه اینها جزو عوامل تاثیرگذار بر بازار و التهاب قیمت‌ها است.

شفاف‌سازی قیمت‌ها با اجرای طرح قیمت تولیدکننده

در این زمینه، یک تولیدکننده بزرگ لوازم‌خانگی نیز به ایرنا گفت: پیرو دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر درج قیمت تولیدکننده، ما نیز در مجموعه خود این اقدام را انجام دادیم.

وی بیان‌داشت: ما مجری سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم و به عنوان تولیدکننده، این طرح فرقی به حال‌مان نمی‌کند.

این تولیدکننده تصریح‌کرد:‌ به‌طور قطع طرح درج قیمت تولیدکننده با شفاف‌سازی قیمت‌ها، جلوی سودها و سوء استفاده‌های برخی واحدهای صنعتی را می‌گیرد و با مشخص شدن دامنه نوسان قیمت‌ها از تخلفات جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سه‌هزار قلم کالا تاکنون مشمول درج قیمت تولیدکننده شده که با اجرای این طرح، قیمت یک‌هزار و ۵۰۰ کالا کاهش یافته است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور در ادامه درخصوص میزان تولید تلویزیون در ۱۰ ماهه امسال، گفت: آمارها حاکی است با وجود مشکلات به‌وجود آمده به‌ویژه در تامین میکروچیپ‌ها که در ماه‌های گذشته به یک معضل جهانی تبدیل شده بود، تامین قطعات هرچند به سختی در حال انجام است و تولیدات با پشت سرگذاشتن عقب‌ماندگی ماه های گذشته، تا پایان دی‌ماه با مدت مشابه پارسال برابر شده است.

شهیدی تصریح‌کرد:‌ به‌طور قطع در ایام باقی مانده تا پایان سال ۱۴۰۰، رشد تولید در هم‌سنجی با سال گذشته در بخش تولید تلویزیون را شاهد خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.