صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / افت شاخص بورس در معاملات امروز بازار
افت شاخص بورس در معاملات امروز بازار

افت شاخص بورس در معاملات امروز بازار

شاخص کل بازار بورس تهران امروز (یکشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه) با هشت‌هزار و ۳۶ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۷۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  خبرنگار ایرنا، در معاملات امروز کل بازار سهام بیش از ۹ میلیارد و ۳۷۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال و در بیش از ۵۳۲ هزار نوبت معامله شد.

در ادامه روند انجام شده در بازار سهام، در معاملات امروز بورس تهران بیش از چهار میلیارد و ۵۶۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۱۹ میلیارد ریال و در بیش از ۲۸۷ هزار نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۴۲۳ واحد کاهش به ۳۲۴ هزار و ۸۶۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۸۹۲ واحد افت به ۲۰۳‌هزار و ۷۹۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، هفت‌هزار و ۶۹ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۲ هزار و ۵۲۷ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۵۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان (وسکرمان) با ۸۳ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۸۰ واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۵۴ واحد، موتوژن (بموتو) با ۵۰ واحد و پدیده شیمی قرن (قرن) با ۵۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک‌هزار و ۲۱۵ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۹۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵٠٠ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۴۰۷ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۳۹۹ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۳۶۹ واحد و  بانک ملت (وبملت) با ۳۶۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکیان (سپید)، ایران خودرو (خودرو)،‌ ملی صنایع مس ایران (فملی)،  بانک تجارت (وتجارت)، نوش مازندران (غنوش)، سایپا (خساپا) و سایر اشخاص بورس انژی (انرژی ۳) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۷۰ میلیون و ۷۱۸ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۷۴ واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.

همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۸۱۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۴ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد. تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۴۳ هزار نوبت بود.

نمادهای پویا زرکان آق دره (فزر)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)،‌ مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار) و پخش البرز (پخش) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.