صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ماموریت ۲ وزارتخانه‌ درباره برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن/تمدید ۲ هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی
ماموریت ۲ وزارتخانه‌ درباره برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن/تمدید ۲ هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی

مصوبات جدید ستاد ملی کرونا اعلام شد

ماموریت ۲ وزارتخانه‌ درباره برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن/تمدید ۲ هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از تمدید دو هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی که قبلا اعلام شده بود، خبر داد و در عین حال، مصوبات جلسه اخیر این ستاد در جهت کنترل اپیدمی در کشور را تشریح کرد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عباس شیراوژن با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در جلسه اخیر، ۹ مصوبه تصویب شد. یک مصوبه این بود که برخی محدودیت‌هایی که در جلسات قبلی اعلام شده بود، به مدت دو هفته تمدید شود؛ از جمله اینکه جلسات اداری در اماکن سربسته با سقف حداکثر ۳۰ نفر و مدت ۹۰ دقیقه برگزار شود. همچنین تجمعات آیینی، مذهبی و فرهنگی که در اماکن مختلف مسقف برگزار می‌شود تا ۲۰ درصد ظرفیت فضا به مدت حداکثر ۹۰ دقیقه باشد. از دیگر تاکیدات ما اجبار بر استفاده از ماسک در محیط‌های سر بسته بود.

وی افزود: پروازهای مسافری نیز می‌بایست تا ۶۰ درصد ظرفیت برقرار باشند. این مصوبات باید تا دو هفته آینده ادامه داشته باشد.

شیراوژن ادامه داد: صدا و سیما و وزارت بهداشت باید برای همراهی بیشتر مردم برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز سوم فعالیت‌های اقناعی انجام دهند، بویژه آنکه همراهی والدین برای واکسیناسیون کودکان ضروری است.

وی افزود: از آنجایی که در ایام زیارتی ماه رجب قرار داریم و مردم در این ایام به اماکن مقدسه بخصوص آستان امام رضا (ع) مشرف می‌شوند، تاکید شده است که مقررات بهداشتی  توسط زائرین رعایت شود که حداقل انتقال اتفاق افتد.

شیراوژن ادامه داد: در مورد مراسم اعتکاف نیز مقرر شد مراسم صرفا در شهرهای غیر از قرمز یعنی در شهرهای زرد، آبی و نارنجی با ۲۰ درصد ظرفیت مساجد و رعایت مقررات بهداشتی و انجام ۳ دز واکسیناسیون و استفاده از ماسک برگزار شود.

شیراوژن همچنین درباره مصوبات مرتبط با کنترل مرزهای ورودی به کشور نیز گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا، درباره ورودی مرزهای مختلف هوایی، زمینی و دریایی تاکید شد که دقت شود و اطمینان خاطر از سلامتی مسافرانی که از مرز رد شده و وارد کشور می‌شوند، حاصل شود.

وی همچنین با اشاره به ابراز نگرانی‌ها از عدم رعایت موارد بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: مورد دیگر مطرح شده در جلسه ستاد ملی کرونا، نگرانی از وسایل حمل و نقل عمومی است و اینکه قواعد بهداشتی به خوبی رعایت نمی‌شود. بر همین اساس بر دستگاه‌های مسوول تاکید شد که بر رعایت جدی‌تر این مقررات بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس تاکید داشته باشند.

شیراوژن همچنین گفت: درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز الزامی برای وزارت کشور و وزارت بهداشت ایجاد شد که شکلی جدید و نحوه جدیدی از برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن را طراحی و پیشنهاد دهند که متفاوت از سال‌های گذشته باشد و به این ترتیب با توجه به رنگ‌بندی شهرها و میزان درگیری شهرها با کرونا، طراحی جدیدی داشته باشند.

وی افزود: یکی از نگرانی‌ها نیز این بود که برخی اقلام دارویی مورد نیاز مردم ممکن است کمبودی داشته باشد یا قیمتش افزایش داشته باشد که قرار شد هر گونه افزایش قیمت دارویی مدیریت شود و به قیمت سابق بازگردد تا به این ترتیب کاهش قیمت داشته باشم و تامین دارو نیز اتفاق افتد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: همچنین با توجه به واکسیناسیون گسترده و ویژگی‌های سویه امیکرون و تفاوت آن با سویه‌های قبلی، مقرر شد الزاماتی که مترتب است بر رنگ بندی شهرها، بازنویسی شود. این موضوع نیز با همکاری وزارت بهداشت و وزارت کشور باید صورت گیرد.

وی در پایان گفت: البته نباید این الزامات در مردم ایجاد نگرانی کند و همچنین تا زمانی که تغییرات مصوب شود، باید قواعد و مصوبات گذشته مورد توجه و رعایت قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.